سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

کسب رتبه دوم کشوری خراسان شمالی در همه شاخص های کتابخانه ای

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت:استان در همه شاخص های نهاد کتابخانه ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، علی رحیمی در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب گفت: عمده ترین شاخص های کتابخانه ای ، ایجاد کتابخانه های عمومی، شمار کتاب ها، اعضای کتابخانه، اهدای کتاب و فرهنگ سازی در بخش کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: افزایش تعداد کتابخانه های عمومی استان از 12 به 65 باب، افزایش تعداد کتب از 100 هزار به 600 هزار نسخه، عضویت 30 هزار نفر در کتابخانه ها، افزایش سرانه مطالعه از 43 به 75 دقیقه و 19 ثانیه در پایان سال 91 از جمله شاخص های رشد این حوزه در خراسان شمالی است.

وی گفت: این دوره هفته کتاب با نام بزرگداشت کتابداران، کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید در سه سطح کتابخانه، شهرستان و اداره کل برگزار می شود.

وی اظهار داشت:در تمام کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب برنامه مردمی با محوریت اعضا و مخاطبان برگزار می شود.

رحیمی افزود:در هفته کتاب کوچکترین و مسن ترین عضو هر کتابخانه، خیرین و یاوران کتاب، نویسندگان بومی و اعضای فعال از جمله خانواده کتابخوان، زنان خانه دار، صاحبان رتبه های برتر آزمون سراسری دانشگاهها، بازنشستگان، کتابداران برتر فرهنگی و فعالان شبکه کتابخوانان حرفه ای تقدیر می شوند.

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی قصه خوانی و روخوانی کتاب در کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته کتاب اشاره کرد و گفت: در یکسال اخیر 30 بخش جدید کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان راه اندازی شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی به فعالیت 6 کانون ادبی در کتابخانه های عمومی استان اشاره و افزود: هفته کتاب نشستهای ادبی و نقد کتاب در این کانونها برگزار می شود.

وی افزود: اکنون پنج هزار نفر از کتابخوانان خراسان شمالی عضو شبکه کتابخوانان حرفه ای هستند که در هفته کتاب از برگزیدگان و فعالان آنها تقدیر می شود.

وی همچنین گفت: در یک سال اخیر 250 هزار نسخه کتاب در اختیار این اداره کل قرار گرفته که 180 هزار نسخه برای ایستگاههای مطالعه، 10 هزار نسخه برای طرح پیک مهر پایانه های مسافربری، 10 هزار نسخه برای قفسه کتاب سایر دستگاهها و 50 هزار نسخه نیز برای کتابخانه های عمومی استان در نظر گرفته شده است.

رحیمی به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار ملی برای فاز نخست احداث کتابخانه مرکزی شیروان اشاره کرد و افزود: امسال چهار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هشت ایستگاه مطالعه استان هزینه شده است./س

برچسب ها: کسب ، رتبه ، کشوری ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.