سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

دماوند تلفیقی از ظرفیت ‎های اقتصادی است

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر لزوم شناسایی، تقویت و تامین زیر ساخت‎ ها در بخش معدن، افزود: دماوند تلفیقی از ظرفیت‎ های اقتصادی است.

 

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اداره صنعت و معدن شهرستان دماوند در این زمینه باید یک بانک جامع اطلاعاتی در خصوص معادن شهرستان تهیه کرده و در آن آمار کاملی از تعداد معادن موجود و وضعیت فعالیت آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: یک تیم کارشناس معادن متشکل از ادارات مربوطه برای صدور مجوزهای لازم،اداره صنعت و معدن و اتحادیه صنف معدن داران در شهرستان دماوند باید تشکیل شود.

افشار نادری افزود: این تیم کارشناسی باید علاوه بر جنبه نظارتی در صدور مجوز معادن و بررسی عملکرد بهره برداران،وظایف حمایتی از این بخش را نیز بر عهده بگیرد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: این تیم نظارتی و حمایتی باید با بازدید و رصد معادن و شناسایی مشکلات موجود،موانع و راهکارها را در جلسات کارگروه مطرح کنند.

وی همچنین به استمرار جلسات کارگروه صنعت و معدن تاکید کرد و افزود: شهرستان دماوند از اولین برگزارکنندگان این جلسات بر اساس ابلاغ وزارت صنعت و معدن بوده و تاکنون این جلسات به طور مستمر برگزار شده و از این پس نیز تا رفع مشکلات و موانع موجود، جلسات برگزار خواهد شد.

افشار نادری هدف اصلی این جلسات را بررسی مباحث مربوط به صنعت و معدن خواند و افزود: بخش صنعت و معدن تکیه گاه منطقه در زمینه اقتصاد و اشتغال بوده و باید تمام تلاش خود را در جهت سامان دهی این بخشها داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: از طرف دیگر، باید برنامه ریزی و مدیریت مسائل در شهرستان به گونه ای باشد که سرمایه گذار و تولید کننده دچار مشکل نشده و با آسودگی خاطر به کار خود مشغول باشد.

وی ادامه داد:آنچه تاکنون در بحث مشکلات موجود در این بخشها مطرح است باید به بهترین شیوه حل شود اما از این پس ادارات مربوطه صدور مجوز از جمله منابع طبیعی برای صدور مجوز بهره برداری،شهرداری و اداره راه در بحث ایجاد راه ها و ادارات برق و آب در بحث تامین آب و برق و صدور مجوزها دقت و تحقیقات لازم را داشته باشند.

افشارنادری همچنین به مسئله جغرافیای کاری و تداخل حوزه کاری استانهای تهران و سمنان اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز باید مشکلات حل شده و بهره برداری و صدور با حوزه تقسیمات کشوری منطبق باشد/س.


برچسب ها: دماوند ، اقتصاد ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.