سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف در دیدار با آمانو مطرح کرد

لزوم ایفای نقش موثر و ایجابی آژانس در حل و فصل نهایی موضوع هسته‌ای ایران

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه طولانی همکاری جمهوری اسلامی با آژانس در عمل به تعهدات خود براساس قوانین و مقررات بین‌المللی از جمله ان پی تی و حتی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی گفت: امیدواریم با رهیافت جدید ایران در تقویت و گسترش همکاری‌ها با آژانس، این سازمان نیز نقش موثر و ایجابی خود را در حل و فصل مسائل موجود و نیز تقویت روند و رهیافت گفتگو برای حل و فصل نهایی موضوع هسته‌ای ایران به‌خوبی ایفاء کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر آمانو به تهران و امضای بیانیه و تفاهم‌نامه مشترک بین آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان، ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه و گسترش روند همکاری‌های بین طرفین در راستای حل و فصل برخی مسائل و رفع نگرانی‌های منطقی برخی طرف‌ها باشیم.

ظریف با اشاره به سابقه طولانی همکاری جمهوری اسلامی با آژانس در عمل به تعهدات خود براساس قوانین و مقررات بین‌المللی از جمله ان پی تی و حتی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی افزود : امیدواریم با رهیافت جدید ایران در تقویت و گسترش همکاری‌ها با آژانس، این سازمان نیز نقش موثر و ایجابی خود را در حل و فصل مسائل موجود و نیز تقویت روند و رهیافت گفتگو برای حل و فصل نهایی موضوع هسته‌ای ایران به‌خوبی ایفاء کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به همزمانی آغاز دور جدید همکاری‌های ایران و آژانس با مذاکرات بین ایران و گروه 1+5، تاثیر ایجابی گزارش‌های آتی آژانس منبعث از رهیافت همکاری و تعامل بیشتر ایران بر فضای کلی مذاکرات را مورد اشاره قرار دارد و بر آمادگی کامل کشورمان برای عمل به تعهدات قانونی خود در چارچوب مقررات ان پی تی و کمک به مدیرکل آژانس برای عمل به وظایف خود تاکید کرد.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و مذاکراتش با رئیس سازمان انرژی اتمی، بر مسئولیت و وظیفه ذاتی آژانس در نظارت بر برنامه‌ها و راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای مختلف از جمله ایران تاکید کرد.

آمانو همچنین ابراز اطمینان کرد با تداوم و تقویت همکاری‌ها بین ایران و آژانس بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده بین طرفین، این سازمان بتواند مسائل باقی مانده را حل و فصل و نقش خود را در حل و فصل مسائل و رفع برخی نگرانی‌ها ایفاء کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.