سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت پل های هفت گانه تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران

عملیات تعمیرات تخصصی در پل های تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران، حداقل تا پایان سال جاری به طول می انجامد.

  به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سرپرست گروه پل های شرکت یادمان سازه ضمن اعلام خبر فوق افزود: از ابتدای امسال، عملیات مرمت پل های هفتگانه تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران که به پل های ولایت موسوم است، آغاز شده و مجموعه اقدامات مرمتی 50 درصد پیشرفت داشته است.
 
مهندس "محمد حسین رحیمی" با بیان آنکه 30 پایه از 150 ستون مجموعه پل های ولایت دچار شرایط خوردگی شده اند، گفت: این ستون های بتنی باید از طریق اجرای عملیات تراش، سند بلاست آرماتور و ترمیم مجدد بتن تعمیر شوند. نصب سیستم های جمع آوری و هدایت آب های سطحی از زیر پل تا سطح زمین از دیگر اقداماتی است که باید به منظور پیشگیری از خوردگی مجدد پایه ها و اجزای غیرسازه ای در مجموعه پل های ولایت انجام شود.
 
وی در تشریح سایر اقدامات مرمتی انجام شده در پهنه شمال غربی پایتخت، از اجرای عملیات تعویض درز انبساط و سیستم زهکش و بهسازی پیاده روهای پل تقاطع بزرگراه نیایش با بلوار پاکنژاد خبر داد و گفت: تمام قسمت های دچار خوردگی در پل تقاطع بزرگراه نیایش با بلوار پاکنژاد از جمله پریدال های زیر عرشه، در دست تعمیر و نوسازی است.
 
به گفته سرپرست گروه پل های شرکت یادمان سازه، در پهنه شمال غربی پایتخت پل های تقاطع بزرگراه های شهید همت و شهید حکیم با رودخانه کن نیز در دست تعویض درز انبساط است تا علاوه بر رفع دست اندازها، از نشت آب های سطحی جلوگیری شود.
 
گفتنی است استفاده از نمک به عنوان ماده یخ زدا، یکی از عوامل اصلی ایجاد خوردگی در بخش های مختلف پل های سواره رو محسوب می شود که علاوه بر ایجاد تاثیرات مخرب روی قسمت های بتنی سازه، جداول و پیاده روهای طرفین پل ها را نیز دچار آسیب می کند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.