سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/استاد حوزه علمیه قم:

خون امام حسین(ع) تا قیامت روشنی‌بخش راه بشریت است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به صبر امام حسین(ع) در واقعه کربلا گفت: خداوند به واسطه صبر در مصیبت‌های عظیم، مقامی به ایشان عنایت کرد که بشریت تا قیامت به واسطه قیام او و خون او هدایت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میردامادیان در روز هفتم ماه محرم در جمع نمازگزاران و عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران به تبیین ویژگی صبر در وجود امام حسین علیه‌السلام از زبان امام زمان علیه‌السلام در زیارت ناحیه مقدسه پرداخت و اظهار داشت: یکی از فضیلت‌هایی که حضرت حجت برای امام حسین علیه‌السلام برمی‌شمرد و برای ما اسوه است، صبر و حلم حضرت است. امام زمان علیه‌السلام در جاهای مختلفی از زیارت ناحیه مقدسه بر صبر امام حسین علیه‌السلام تاکید کرده است و می‌فرماید ملائکه‌ای که صبر نوح نبی، صبر ایوب، صبر یحیی و صبر ذکریا را دیدند، از صبر امام حسین علیه‌السلام تعجب کردند.

وی ادامه داد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم مملو از بلا، ابتلا و مشکلات پیچیده است و خداوند دنیا را دارالبلا قرار داده و اگر کسی فکر می‌کند دنیا محل آسایش و راحتی است در اشتباه است، آرامش واقعی در بهشت در کنار پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و اولیا و اوصیای الهی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سرچشمه بلاها برای افراد مختلف تفاوت دارد، اظهار داشت: بلاهایی که بر انسان وارد می‌شود، ممکن است نتیجه اعمال زشت خود و ظلم به دیگران باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از گره‌های انسان نتیجه اعمال خود اوست، ابراز داشت: انسان نباید هنگام برخورد با مشکلات فرافکنی کرده و به دنبال مقصر باشد، بلکه باید علت آن را در اعمال خود ارزیابی کند.

میردامادیان افزود: به عنوان نمونه طبق روایات کسی که در حق مردم ظلم کرده و به آزار و اذیت بپردازد، بلایی که بر سرش می‌آید این است که دعایش مستجاب نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر می‌بینیم مؤمنانی که به کسی ظلم نمی‌کنند نیز بیمار و گرفتار می‌شوند، این بلاها و مشکلات امتحان الهی است و خداوند به واسطه این بلاها می‌خواهد ایمان انسان را بسنجد تا مؤمن واقعی مشخص شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام حسین علیه‌السلام مبتلا به آن سختی‌ها می‌شود تا کسانی که بر سر مزار ایشان می‌روند دعایشان مستجاب می‌شود، ابراز داشت: خدای متعال به واسطه صبر ایشان در برابر عظیم‌ترین مصیبت‌ها مقامی به ایشان عنایت کرد که تا قیامت بشریت به واسطه قیام او و خون او هدایت شوند.

میردامادیان با اشاره به اینکه سخت‌ترین صبر، صبر در مصیبتی است که برای فرزندان انسان پیش آید، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند با به شهادت رساندن فرزندان و اصحاب امام حسین (ع) ایشان را تسلیم کنند، ولی راه حضرت صبر است و تا آخرین لحظه بر همه مصیبت‌ها صبر و استقامت کردند تا چنین جایگاه رفیعی را در نزد خدای متعال از آن خود کردند./س

برچسب ها: قم ، خون ، امام ، حسین ، قیامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.