سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرهنگسرای حجاب مشهد:

بانک محصولات حجاب و عفاف در مشهد راه‌اندازی می‌شود

سرپرست فرهنگسرای حجاب از راه‌اندازی بانک محصولات حجاب و عفاف در این فرهنگسرا خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، اعظم کوچه باغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بهمن‌ماه‌ سال گذشته برنامه‌ریزی کانون‌های تخصصی فرهنگسرای حجاب به همراه اساتید شکل گرفت و برخی از برنامه‌ریزی‌ها در مورد کانون‌ها قبل از سال 92 صورت گرفت و ادامه آن در سال 92 پیگیری شد.

وی افزود: عمده فعالیت‌های فرهنگسرا در سال 92 ارتقای خودآگاهی و خود ارزشمندی با تکیه بر هویت زنانه بود زیرا فردی که ارزش خود را بشناسد در نهایت به حجاب روی می‌آورد و برای خود ارزش قائل می‌شود.

کوچه‌باغی ادامه داد: بعد از تدوین دستورالعمل کانون‌ها، کانون‌های تخصصی حجاب از پانزدهم اردیبهشت‌ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در 14 فرهنگسرا شروع به کار کردند و در هر فرهنگسرا یک دبیر با مخاطبان خود از گروه‌های مرجع در ارتباط بود.

وی افزود: دبیر در مرحله اول حدود 500 مربی را شناسایی کرده و در واقع مربیان حلقه واسطه بین فرهنگسرا و دختران بودند.

سرپرست فرهنگسرای حجاب گفت: در بازه زمانی تیرماه تا مهر‌ماه امسال 659 نشست در بحث کارگاه‌ کانون‌ها برگزار شده است و مسائل مربوط به دختران به ما منتقل شده و آثاری نیز از دختران به دست ما رسیده؛ همچنین هزار و 230  کارگاه در این بازه زمانی تشکیل شده است.

*برگزاری جشنواره دختران شهر بهشت

کوچه باغی اضافه کرد: در تابستان جشنواره دختران شهر بهشت با موضوع ارتقای خودآگاهی و خودارزشمندی دختران برگزار شد.

سرپرست فرهنگسرای حجاب ادامه داد: در این جشنواره چهار کار گروهی تعریف و در مرحله  اول جشنواره از مربیان خواسته شد آثار دختران خود را به نمایش بگذارند که این امر امتیازی برای راهیابی به مرحله دوم جشنواره بود.

کوچه باغی گفت: جشنواره دختران شهر بهشت در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار شد که بخش مقدماتی در روز ملی حجاب و عفاف و مرحله نهایی همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بود؛ اختتامیه مرحله اول جشنواره پنجم شهریور‌ماه و مرحله دوم نیز در 26 شهریور‌ماه برگزار شد و حدود 3 هزار نفر مربی و دختر در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 448 نفر مربی بودند‌.

*برگزاری نمایشگاه سیب گلاب

کوچه باغی با اشاره به نمایشگاه سیب گلاب گفت: در مرحله دوم 7 گروه نمایشگاهی در محیط پارک حجاب به مدت یک هفته به رقابت پرداختند و سه گروه به طور مساوی برگزیده شدند؛ گروه‌های سرود، تئاتر و تئاتر عروسکی نیز در فرهنگسرای کودک و آینده و خانواده به طور فشرده به رقابت پرداختند.

سرپرست فرهنگسرای حجاب ادامه داد: آرشیو محصولات حجاب و عفاف را نیز داریم که در حال حاضر تنها بانک عفاف و حجاب است و شامل کتاب و کتابچه، فلش کارت، بروشور، مجله صوتی، نرم‌افزار، انیمیشن، مقاله، فیلم، مستندهای مختلف و طرح‌های گرافیکی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این آرشیو دیدن کرده و در صورت تمایل محصولات را تهیه کنند.

وی گفت: در حال حاضر امکان امانت این محصولات وجود ندارد؛ همچنین سعی شده است این آرشیو به روز باشد و در حال به روز شدن است.
برچسب ها: مشهد ، عفاف ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.