سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمانو در نشست خبري مشترک با صالحي مطرح کرد:

تعهد کامل آژانس جهت حل موارد باقي‌مانده با روحيه همکاري و گفتگو

دبیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: برخی موارد باقیمانده در گزارش‌های قبلی وجود دارد که در گزارشات بعدی به آن خواهم پرداخت اما آژانس کاملا متعهد است که موارد باقیمانده را با روحیه همکاری و گفتگو حل کند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "یوکیو آمانو" دبیرکل آژانس بین‌المللی اتمی با حضور در  نشست خبری مشترک با "علي اکبرصالحي ضمن تشکر از وي به خاطر دعوت از وی برای حضور در ایران گفت: ایران و آژانس برای همکاری‌های بیشتر یک بیانیه مشترک امضا کردند که در این چارچوب همکاری اقداماتی از جمله راستی‌آزمایی، جدی و ماهوی در این زمینه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

 دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این بیانیه ظرف مدت سه ماه اجرایی می‌شود و در واقع مدت آن از امروز شروع و تا سه ماه آینده ادامه می‌یابد که این اقدام بسیار مهمی است اما کارهای مهمتری برای انجام دادن وجود دارد.  
 
وی ادامه داد:‌ برخی موارد باقیمانده در گزارشات قبلی وجود دارد که در گزارشات بعدی به آن خواهم پرداخت اما آژانس کاملا متعهد است که موارد باقیمانده را با روحیه همکاری و گفتگو حل کند.  
 
آمانو در پاسخ به این سوال که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال این اقدام داوطلبانه ایران مبنی بر اجازه از تاسیسات هسته‌ای خود، چه اقداماتی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: ما ظرف سه ماه آینده گزارشاتی دقیق تهیه می‌کنیم و آنرا به شورای حکام می‌دهیم.  
 
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات ایران با آژانس و 1+5 دو فرایند مستقل است و  جالب نیست بگویم امضای فرایند مشترک چه تاثیری بر مذاکرات ایران و 1+5 می‌گذارد؛ چرا که من اینجا هستم تا درباره این سند صحبت کنم و باید اقدامات را به خوبی انجام دهیم.  
 
وی در پاسخ به این سوال که در توافق همکاری برای سقف زمانی برای حل ابهام هسته‌ای ایران آیا مواردی وجود دارد، تصریح کرد:‌ در این باره  محدودیت زمانی سه ماهه‌ای وجود دارد تا بتوانیم اقداماتی که در زمینه این بیانیه مشترک آمده را شروع کنیم و مدت آن از همین امروز شروع می‌شود.
 
آمانو در پایان در پاسخ به این سوال که بر طبق بیانیه مشترک و مطالعات ادعایی که بعد از مدالیته سال 2008 مطرح شده آیا ابهامات آژانس برطرف می‌شود و ضمانتی وجود دارد که سوالات جدیدی مطرح نشود، خاطرنشان کرد: این سوال‌ها و مطالعات ادعایی در گزارش ماه نوامبر 2011 مطرح شده و ایران باید به آنها پاسخ دهد و طبق مصوبه سال 2011، اینجانب وظیفه دارم بقیه موارد باقیمانده را حل و فصل کنم.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: آمانو ، دبیر ، آژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.