سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

دریافت نشان ملی28اثرصنایع دستی کرمانشاه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 28 اثر صنایع دستی استان کرمانشاه دربین 188اثر موفق به دریافت نشان ملی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت:مراسم داوری نشان ملی منطقه غرب کشور به مدت دو روز در استان کرمانشاه در موزه صنایع دستی شهر کرمانشاه برگزار شد که در آن 188 اثر صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران مناطق غرب کشور به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه 16 اثر صنایع دستی استان کرمانشاه در دو سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی شده اند، افزود: امسال استان کرمانشاه با داشتن 45 اثر در رشته های مختلف از جمله منبت، گیوه بافی، گلیم بافی، نمد مالی، زیور آلات سنتی و ... موفق به کسب 28 نشان ملی شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: موضوع مهر اصالت باعث شده که تولیدات کالای صنایع دستی علاوه بر پرهیز از مواد آلاینده زیست محیطی درست کانالیزه شود تا روال تولید صحیح و درست مورد نظر جامعه جهانی قرار گیرد.

سپهر یادآور شد: این امر علاوه بر استفاده بیشتر از کالاهای تولید صنایع دستی در داخل و خارج نیز فرصت برای فروش بیشتر صنایع دستی را فراهم می آورد.

 وی  افزود: همچنین  ایجاد اشتغال بومی، حفظ داشته های ارزشمند فرهنگی در لابه لای تولیدات صنایع دستی کاملا مشهود است.

سپهر در پایان افزود: آثاری که نشان ملی دریافت کرده اند به مدت یک هفته در موزه صنایع دستی استان در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. /س

 

 


برچسب ها: دریافت ، نشان ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.