سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

28 اثر صنایع دستی کرمانشاه نشان ملی دریافت کردند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 28 اثر صنایع دستی استان کرمانشاه موفق به دریافت نشان ملی شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، نصرت‌الله سپهر، در این باره اظهار کرد: مراسم داوری نشان ملی منطقه غرب کشور به مدت دو روز در استان کرمانشاه در موزه صنایع دستی شهر کرمانشاه برگزار شد که در آن 188 اثر صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران مناطق غرب کشور به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه 16 اثر صنایع دستی استان کرمانشاه در دو سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی شده‌اند، افزود: امسال استان کرمانشاه با داشتن 45 اثر در رشته‌های مختلف از جمله منبت، گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، زیور‌آلات سنتی و ... موفق به کسب 28 نشان ملی شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: موضوع مهر اصالت باعث شده که تولیدات کالای صنایع دستی علاوه بر پرهیز از مواد آلاینده زیست محیطی درست کانالیزه شود تا روال تولید صحیح و درست مورد نظر جامعه جهانی قرار گیرد.

سپهر یادآور شد: این امر علاوه بر استفاده بیشتر از کالاهای تولید صنایع دستی در داخل و خارج نیز فرصت برای فروش بیشتر صنایع دستی را فراهم می‌آورد.

وی اظهار کرد: همچنین ایجاد اشتغال بومی، حفظ داشته‌های ارزشمند فرهنگی در لابه‌لای تولیدات صنایع دستی کاملا مشهود است.

سپهر در پایان افزود: آثاری که نشان ملی دریافت کرده‌اند به مدت یک هفته در موزه صنایع دستی استان در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.