سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش پیرایش شهری مطرح شد؛

پیرایش بصری خیابان و‌لیعصر و ناصر خسرو تا بهار امسال

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از پیرایش فضای بصری خیابان و‌لیعصر از میدان و‌لیعصر تا میدان فاطمی و خیابان ناصر خسرو تا بهار امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران باقر‌صاد  قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران در همایش پیرایش شهری که صبح امروز با حضور مسئولان زیبا سازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: طرح حذف زوائد بصری از شهر از مدتها پیش مطالعات آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: آنچه چشم می بیند و برداشت آن زیبایی نیست همان زوائد بصری شهر است که برای حذف آن باید برنامه ریزی شود تا شهری که درآن زندگی می کنیم محیطی آرام و هم از نظر آلودگی های بصری و هم از نظر آلودگی های صوتی باشد.

باقر‌صاد در ادامه بیان داشت: مطالعات زیادی در سطح شهر در ارتباط با سیما و منظر شهری انجام شده اما باید این مطالعات کارشناسی شود تا از طریق آن راهبرد‌هایی که موثر باشد استخراج و اجرایی شود.

وی افزود: سرفصل‌ ها‌یی جهت رفع زوائد بصری برای  سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده که در تمامی این مراحل همکاری شهروندان و دستگاههای مسئول نیاز است تا این وضعیت نامطلوب و آلودگی های بصری را تبدیل به المان‌ ها و مو‌اردی که چشم را آلوده نکند انجام شود.

وی در ادامه اذعان داشت: ما 123 ناحیه داریم و هر ناحیه می بایست از امروز حد اقل یک خیابان را در نظر گرفته و شروع به باز پیر‌ایی کنند تا به هدف حذف هر زائده هر چند کوچک شهری برسیم.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به باز پیر‌ایی خیابان و‌لیعصر و ناصر خسرو تصریح کرد: از اولویت های اول زیبا سازی باز پیرایی بخشی از خیابان و‌لیعصر و خیابان ناصر خسرو است.

کامیاب معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان زیبا سازی در ادامه اظهار داشت: بحث پیرایش شهری وابسته به یک منطقه نیست و در محورهای تاریخی با محورهای جدید متفاوت است که خوشبختانه در حوزه تاریخی مطالعات برای ساماندهی این محورها انجام شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی خیابان ناصر خسرو که پیش از این در سال 71 نیز مطالعاتی روی آن انجام شده بود و همچنین باز پیر‌ایی  خیابان و‌لیعصر که به دلیل طولانی بودن در‌ابتدا از میدان ولیعصر‌ تا میدان فاطمی انجام می شود در‌دستور کار زیبا سازی قرار دارد.

کامیاب خاطر نشان کرد: برای این کار همکاری شهروندان و اصناف این منطقه نیاز است و تلاش ما بر این است که تا بهار امسال این طرح اجرایی شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.