سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

خسارت سنگین در انتظار کشاورزان خوزستان/ لکه نفتی تهدیدی برای زراعت پائیزه

عضو هيات مديره نظام صنفي كشاورزي خوزستان گفت: كشاورزان خوزستان ناخواسته بايد منتظر خسارات سنگيني به مزارع خود ناشی از لکه ای نفتی باشند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید حسین موسوی اظهار کرد: ورود لكه نفتي به رودخانه جراحي موجب نابودي 30 هزار هكتار از زمينهاي كشاورزي استان مي شود.

موسوي با اشاره به شكسته شدن لوله نفت در پشت سد رامشير و مصادف شدن آن با آغاز كشت پاييزه عنوان کرد: از زمان شكسته شدن لوله تاكنون، مسير آب اين رودخانه با هدف پاكسازي بسته شده است و با گذشت دو هفته از اين موضوع هنوز شركت نفت قادر به انجام ماموريت خود نشده به گونه اي كه عملا رودخانه جراحي خشك شده است.

وي گفت: تداوم اين موضوع منجر به بروز خسارات هنگفتي به كشاورزان سه شهر ماهشهر، شادگان و رامشير خواهد شد زیرا اكثر كشاورزان اين مناطق اقدام به بذرپاشي كرده اند و اين مشكل باعث مي شود احتمال نابودي بذور افزايش يابد. از سويي ديگر اگر در روزهاي آينده، مسير آب باز شود باز هم شاهد كاهش سطح سبز مزارع خواهيم بود چرا كه هوا رو به سردي است و گياه مقاومت لازم را نخواهد داشت.

عضو هيات مديره نظام صنفي كشاورزي خوزستان افزود: با وجود اينكه كشاورزان در زمان مقرر اقدام به پرداخت آب بهاي خود كرده اند اما ناخواسته بايد منتظر خسارات سنگيني به مزارع خود باشند. 

موسوي ادامه داد: سازمان آب و برق به رغم اينكه قيمت آب بها را 60 درصد افزايش داده ولي حاضر نيست سد مارون را باز كند. اين در حالي است كه هم اكنون پشت سد تنظيمي رامشير خالي از آب است و آبگيري آن زمان مي برد.

وي تاكيد كرد: در صورت تداوم اين روند، نظام صنفي كشاورزي هم در راستاي پيگيري حقوق كشاورزان منطقه تصميمات لازم را خواهد گرفت./س

برچسب ها: خسارت ، انتظار ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.