سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اختصاص 75 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح‌های آبی در اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان اردبیل گفت: 75 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت و توسعه طرح‌های آبی استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان دیروز در جریان بازدید از سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ این اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت برای طرح‌های مهم آبی در استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اختصاص کامل آن بتوانیم طرحهای مورد نظر را در موعد مقرر به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: ‌این اعتبار برای تکمیل سد احمدبیگلو، عمارت و سد تازه‌کند اختصاص یافته که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تکمیل و راه‌اندازی این طرحها و همچنین شبکه‌های پایاب آن باشیم.

نجفیان خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار 15 میلیارد تومان برای تکمیل سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر اختصاص یافته که به نظر می‌رسد با تأمین این منابع اعتباری بتوانیم این سد را تا پایان سال 92 تکمیل کرده و به مرحله آبگیری برسانیم.

وی افزود: چهار هزار هکتار از اراضی مشگین‌شهر با تکمیل شبکه اصلی و فرعی سد سبلان به زیر کشت محصولات آبی می‌رود که این ظرفیت در سال‌های آینده به 300 هکتار اراضی جدید ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در ادامه به وجود سه میلیارد و 430 میلیون متر مکعب ظرفیت آبی استان اشاره کرد و گفت: سه میلیارد و 123 میلیون متر مکعب این منابع آب سطحی و مابقی زیرزمینی است که براساس چشم‌انداز برنامه توسعه پنجم باید مهار آب‌ها تا سقف 73 درصد در سطح استان انجام شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، طرحهای ، آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.