سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

پایان سرشماری كلنی های زنبورعسل كردستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سرشماری کلنی های زنبورعسل استان از ششم تا یازدهم مهر ماه سال جاری توسط بیست و دو اکیپ آمارگیری از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ،اتحادیه و شرکت های تعاونی زنبورداران صورت پذیرفت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، جعفری گفت: در پایان این سرشماری در استان تعداد 163 هزار کندو زنبور عسل در استان وجود دارد که از این تعداد 152 هزار (93 درصد) کلنی مدرن و 11 هزار (7 درصد) کلنی بومی است که در قیاس با سال گذشته حدود 27 درصد رشد نشان می دهد.
وی افزود: تولید عسل استان 1008 تن بوده که 996 تن آن حاصل تولید کلنی های مدرن و 12 تن آن مربوط به  کلنی های بومی می باشد . شایان ذکر است که  تولید عسل استان نسبت به سال گذشته به علت عوامل نامساعد جوی کاهش رشدی حدود 12 درصد را نشان می دهد .
جعفری اضافه کرد: تعداد سه هزار و 740 نفر در استان به زنبورداری اشتغال دارند که از این تعداد 970 نفر به عنوان شغل اصلی و مابقی بعنوان شغل دوم آنها است.
وي  گفت: در پایان نتایج سرشماری شهرستان سقز از نظر تعداد کلنی (33 درصد) و تولید عسل ( 29 درصد) و تعداد زنبوردار ( 34درصد) در رتبه اول استان بوده و شهرستانهای سنندج ، مریوان و کامیاران در رتبه های بعدی قرار دارند ./ب
برچسب ها: پایان ، سرشماری ، کلنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.