سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران در رفسنجان راه اندازی می شود

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از راه اندازی نمایندگی این صندوق در شهرستان رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمان ، طاهر شه حامد در سفر به رفسنجان در جمع صادرکنندگان رفسنجانی ، با اشاره به اینکه این نمایندگی تنها در مراکز سایر استانها ایجاد شده است ، افزود: شهرستان رفسنجان به دلیل اینکه قطب تولید پسته جهان است ، نخستین شهرستانی است که این امتیاز را کسب کرده تا به نفع صادرکنندگان پسته عمل کند.

وی ایجاد این نمایندگی را امتیاز مثبت برای استان کرمان خواند و گفت: چنانچه رییس اتاق بازرگانی کرمان ، هریک از صادرکنندگان پسته را تأیید کند یک امتیاز برای ارزیابی و اعتبار سنجی آن فرد ، در صندوق تلقی خواهد شد که به دنبال آن می تواند از امکانات و تسهیلات این صندوق بهره مند شود.

شه حامد با بیان اینکه واحدهای نمونه صادراتی زیادی در حوزه های پسته شامل فرآوری پسته و روغنهای پسته صادراتی در رفسنجان فعالیت می کنند،افزود: با ایجاد این نمایندگی برای توسعه صادرات پسته زمینه ای فراهم می شود تا به نفع فروشندگان،صادرکنندگان وتجار باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ، از راه اعتبار سنجی ، همه اطلاعات خریدار خارجی مشخص می شود که در صورت احراز صلاحیت به صورت نسیه محصول را به خریدار فروخته و وجه آن را دریافت می کند.

شه حامد با بیان اینکه صندوق به عنوان ضربه گیر برای صادرکنندگان عمل می کند، گفت: به خاطر رفاه و تامین نقدینگی ، خطرات احتمالی را در این حوزه می پذیریم و نمی گذاریم آسیبی به صادر کنندگان برسد.

شه حامد افزود : اگرکشور خارجی محصول کشاورز را رد کند ،صندوق ضمانت صادرات ایران پول شما را پرداخت می کند.

وی اعلام کرد: اعتبارات این صندوق دولتی است به طوریکه پارسال به دلیل نوسانات دلار ، از محل نوسانات نرخ ارز به تجار مختلف کشور 76 میلیون دلار پرداخت شد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران یادآورشد: افراد می توانند برای نام نویسی به نمایندگی صندوق ضمانت صادرات به نشانی اینترنتیmanager@egfi.org مراجعه کنند./ب


برچسب ها: صندوق ، ضمانت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.