سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نتیجه‌گیری در ژیمناستیک نیاز به تمرینات و اردوهای مداوم دارد

سرمربی اوکراینی تیم ملی ژیمناستیک گفت: نتیجه‌گیری در ژیمناستیک به تمرینات و اردوهای مداوم نیاز دارد همان طوری که در اوکراین ملی‌پوشان 12 ماه سال در اردو حضور دارند و از شرایط تمرینی دور نمی‌شوند.

گنادی کوتلنیکوف که برای تدریس در کارگاه مربیگری درجه 3 به 2 ژیمناستیک هنری به اصفهان سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اظهار کرد: ژیمناستیک رشته سنگینی است و نتیجه گرفتن در آن نیاز به تمرینات مداوم دارد و با روزی دو ساعت نمی‌توان در این رشته تمرین کرد.

وی با اشاره به اردوهای کوتاه مدت تیم ملی ژیمناستیک هنری بیان کرد: ژیمناست‌های تیم ملی بزرگسالان به دلیل اینکه پشتوانه مالی ندارند، باید در کنار ورزش کردن کار هم انجام بدهند، درگیری‌های کاری هم موجب می‌شود تا تمرکز کافی برای تمرینات نداشته باشند.

سرمربی اوکراینی تیم ملی ژیمناستیک با بیان اینکه مربیان جوان و با انگیزه می‌توانند موجبات پیشرفت ژیمناستیک ایران را فراهم کنند، تصریح کرد: در مدت حضورم در ایران، در کارگاه‌های مربیگری در استان‌های مختلف حضور داشته‌ام و در این دوره‌ها با مربیان جوانی آشنا شده‌ام که انگیزه‌های بسیاری برای کار کردن دارند.

وی ادامه داد: برای تمرینات رشته ژیمناستیک انرژی زیادی مصرف می‌‌شود و از این رو به مربیان جوان و پر توان نیاز است، مربیان مسن نیز باید از دور بر کار ورزشکاران و مربیان جوان نظارت داشته باشند.

*وجود استعدادهای خوب در رده پایه ژیمناستیک

گنادی در مورد ارزیابی خود از وضعیت ژیمناستیک کشورمان گفت: احساس می‌کنم فدراسیون تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود انجام می‌دهد و هیئت‌های استانی نیز در این مسیر فدراسیون را یاری می‌کنند و با همکاری یکدیگر رشته ژیمناستیک را سرپا نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در رده‌های پایه بازیکنان با استعدادی وجود دارند که در صورت فراهم شدن امکانات تمرینی و رسیدگی بهتر می‌توانند در آینده افتخارات زیادی برای ژیمناستیک ایران کسب کنند.

*علاقه مندی مسئولان هیئت ژیمناستیک اصفهان

قهرمان سابق ژیمناستیک دنیا در مورد کارگاه مربیگری ژیمناستیک در اصفهان اظهار کرد: مسئولان هیئت ژیمناستیک استان اصفهان علاقه مندی زیادی به کار خود دارند و برای پیشرفت این رشته فعالیت‌های خوبی را صورت داده‌اند.

گنادی ادامه داد: امکانات خانه ژیمناستیک اصفهان بسیار مطلوب بوده و کمتر شهری را دیده‌ام که چنین مکانی را در اختیار داشته باشد.

سرمربی اواکراینی تیم ملی ژیمناستیک افزود: در دو مقطعی که در اصفهان برای برگزاری دوره مربیگری حضور داشته‌ام، مربیان جوانی را دیده‌ام که انگیزه‌های بسیار بالای برای یادگیری دارند و می‌توانند در آینده شاگردان خوبی را در اصفهان پرروش بدهند.

وی اضافه کرد: در اوکراین تمام افرادی که به مربیگری اشتغال دارند، در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده‌اند اما در مورد مربیان ایرانی این مساله کمتر دیده می‌شود، از این رو آموزش مسائلی همانند فیزیولوژیک که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، برای مربیانی که در رشته تربیت بدنی تحصیل نکرده‌‌‌اند، دشوار است.

گنادی کوتلنیکوف 45 سال سن دارد و از قهرمانان کشوری اوکراین است، 10 نفر از ژیمناست های برجسته اوکراین از شاگردان گنادی هستند که از این میان چهار نفر عضو تیم ملی اوکراین هستند.

وی همچنین مدت‌ها در سازمان تیم‌های ملی این کشور فعالیت می‌کرده است./ج1

برچسب ها: ژیمناستیک ، اصفهان ، تیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.