سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

سنت امر به معروف و نهی از منکر باید جدی گرفته شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سنت امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اسلامی جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام قنبرعلی نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: این فریضه الهی به عنوان یکی از مهم‌ترین واجبات و اصول فقه در دین اسلام مطرح است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) اعلام کرد و افزود: باید در جامعه اسلامی از انجام منکرات جلوگیری شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: در صورت عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر جامعه حالت اسلامی خود را از دست می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه مسلمانان به صورت کامل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: با عمل نکردن به این فریضه الهی جامعه شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد بود.

نجفی با تاکید بر اینکه عمل به این فریضه الهی باید در جامعه اسلامی توسط مردم و مسئولان جدی گرفته شود، افزود: عمل به این فریضه الهی جامعه را دچار فساد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر مانند دیگر فرایض دینی از جمله نماز، روزه، جهاد، حج و... اهمیت دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر لازمه ایجاد جامعه‌ای کامل است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: با اجرای این فریضه الهی جامعه اسلامی حیات طیبه خود را ادامه می‌دهد.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه تعدادی از عزاداری‌های مقدس ماه محرم آلوده به خرافات شده است، متذکر شد: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این فرهنگ غلط در جامعه ترویج یابد.

نجفی با اشاره به اینکه اگر عزاداری‌ها آلوده به خرافات باشد اثربخشی خود را از دست می‌دهد، افزود: این اقدام باعث خوشحالی دشمنان اسلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای آگاهی مردم از بدعت‌ها باید در سخنرانی‌های هیئات و عزاداری‌ها از علما و روحانیون متدین و اسلام شناس استفاده شود، بیان داشت: با این اقدام شیوه عزاداری صحیح به مردم آموزش داده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه باید در عزاداری‌ها دلیل قیام امام حسین (ع) و مقابله ایشان با ظلم مطرح شود، گفت: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد جلسات توجیهی را برای مادحین و سخنرانان برگزار کند./ج1



برچسب ها: زنجان ، قیام ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.