سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

فدراسیون مقصر اصلی حذف بسکتبال کردستان از لیگ

مدیر ورزش شهرداری سنندج با اشاره به معافیت کردستان از پرداخت ورودی مسابقات در رشته‌های مختلف گفت: فدراسیون با وجود آگاهی از این موضوع به عمد و برای اینکه تیم دیگری که حاضر به پرداخت پول بود را جایگزین ما کند اقدام به حذف شهرداری سنندج کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران  به دنبال درج گزارشی در این رسانه پیرامون مشکلات بسکتبال تیم شهرداری و ادعاهای یکی از بازیکنان این تیم، مدیر ورزش شهرداری در این باره به بیان پاره‌ای توضیحات پرداخت.

کیوان تیشه‌گران اظهار می‌کند: هیئت مدیره باشگاه در جلسه‌ای که به منظور تعیین و مشخص کردن رشته‌هایی که قرار است در این فصل مورد حمایت باشگاه قرار گیرند در نهایت تصمیمی برای حمایت از بسکبتال نگرفت.

وی با بیان اینکه امسال مطابق با اعتبارات موجود برای تیم داری برنامه‌ریزی شده است می‌گوید: در سال گذشته هم در رشته بسکتبال شهرداری اقدام به باشگاه داری نکرد بلکه تنها اسپانسر این رشته شده بود.

مدیر ورزش شهرداری سنندج با اشاره به اینکه در روز برگزاری جلسه هیئت مدیره سال گذشته مبلغی بین 180 تا 200 میلیون تومان را برای هزینه در بسکبتال تدوین کرده بود گفت: طبق برآورد ما حداقل هزینه حمایت از این رشته در سال جاری 250 میلیون تومان بوده است.

تیشه‌گران با تأکید بر اینکه شهرداری سنندج نیز همچون بسیاری دیگر از نهادها و سازمان‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند اظهار کرد: 400 میلیون تومان بودجه امسال شهراری است که هیئت مدیره تصمیم گرفت آن را به رشته‌هایی چون بسکتبال و هندبال بانوان، کشتی پهلوانی و تنیس روی میز اختصاص دهد.

وی هدف از این اقدام را توجه به چندین رشته به صورت همزمان و بحث ورزش محلات و احداث زمین‌های ورزشی بویژه در نواحی منفصل شهری عنوان کرد و افزود: شهروندان این مناطق نیز حق دارند به طور یکسان از امکانات شهرداری و بودجه استفاده کنند.

مدیر ورزش باشگاه شهرداری سنندج با اشاره به حمایت شهردار و اعضای شورای شهر سنندج از ورزش تصریح کرد: به طور قطع اگر به اندازه کافی بودجه داشتیم بسکتبال را نیز حمایت می‌کردیم.

تیشه‌گران افزود: چند ماه قبل نامه‌ای از فدراسیون به هیئت بسکتبال استان رسیده بود مبنی بر اینکه تیم شهرداری سنندج باید مبلغ 25 میلیون تومان ورودیه مسابقات را به حساب فدراسیون بریزد.

وی افزود: این نامه پس از یک هفته به ما ارجاع شد و ما اعلام کردیم اصلا برای فصل جاری بحث تیمداری در رشته بسکتبال مدنظر هیئت مدیره باشگاه نیست.

مدیر ورزش باشگاه شهرداری سنندج تصریح کرد: چند هفته مانده به قرعه‌کشی مسابقات شهردار سنندج در اقدامی خیرخواهانه دستور داد به هر نحو ممکن حمایت از ورزش بسکتبال نیز در برنامه‌های باشگاه گنجانده شود.

تیشه‌گران خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی بود که فدراسیون ما را از لیگ کنار گذاشته بود اما به هیچ عنوان به ما خبری داده نشد، در حالی که فدراسیون اگر قصد حذف تیم ما را داشت باید طی نامه‌ای اعلام می‌کرد که در صورت نپرداختن مبلغ ورودی تیم شما از مسابقات حذف خواهد شد.

وی با اشاره به وجود دستور ریاست جمهوری مبنی بر معافیت استان‌های محروم از جمله کردستان از پرداخت ورودی مسابقات در رشته‌های مختلف اظهار کرد: فدراسیون می‌دانست ما جزو این لیست هستیم اما به عمد و برای اینکه تیم دیگری که حاضر به پرداخت پول را داشته باشد جایگزین ما کند اقدام به حذف شهرداری سنندج کردند.

مدیر ورزشی شهرداری با بیان اینکه این باشگاه در این میان قربانی شده است تأکید کرد: با وجود اینکه ما اعلام کرده بودیم برنامه‌ای برای تیمداری در رشته بسکتبال نداریم اما آن را به ما واگذار کردند.

تیشه‌گران با انتقاد از بخشنامه جدید سازمان لیگ فدراسیون در خصوص  ایجاد گروه موسوم به B در لیگ دسته اول اظهار کرد: فدراسیون به ما اعلام کرد برای حضور در جمع این تیم‌ها باید 25 میلون تومان ورودی را بپردازید.

وی افزود: فدراسیون اعلام کرد از بین چند تیم حاضر در این گروه 2 تیم در رقابت‌های سال آینده در لیگ دسته یک حضور خواهند داشت این قانون را تنها برای دلخوشی عنوان کرد و گفت: هدف فدراسیون اخذ وجه از ما بوده است.

مدیر ورزشی شهرداری در ادامه با بیان اینکه با توجه به فقر فضای ورزشی باید از ریشه کار کینم تصریح کرد: قراردادهایی که پس از دستور شهردار مبنی بر تیم داری در بسکتبال در حال انعقاد با بازیکنان بود نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش داشت.

تیشه‌گران با بیان اینکه ما نامه معافیت کردستان از پرداخت ورودیه مسابقات را در سال گذشته به فدراسیون ارسال کرده بودیم اما این ذهینت را که فدراسیون قصد حذف ما را دارد نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری نمی‌تواند از تمام ورزش‌ها حمایت کند تصریح کرد: در سال گذشته تنها 200 میلیون تومان بودجه ورزشی داشتیم و تمام آن را هزینه تیم بسکتبال آقایان کردیم.

مدیر ورزشی شهرداری با بیان اینکه اصولا ورزش در سیتسم شهرداری‌ها جا نیفتاده است دلیل آن را نبود اعتبار مناسب و به اندازه کافی و همچنین نیاز شهر به خدمات عمرانی و شهری اعلام کرد و افزود: در این صورت بودجه چندانی برای پرداختن به ورزش نمی‌ماند.

تیشه‌گران با تأکید بر اینکه ما نیز از حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی استقبال می‌کنیم گفت: به طور قطع این موضوع برای باشگاه شهرداری هم مطلوب است.

وی با بیان اینکه خدمت به ورزش لذت دارد اظهار کرد: به دلیل بی‌پولی دست ما بسته است با این حال اگر همین امروز فدراسیون طی نامه‌ای اجازه حضور ما در مسابقات لیگ یک را بدهد ورودی 25 میلیون تومانی را به حساب فدراسیون خواهیم ریخت.

مدیر ورزشی شهرداری در پایان تأکید کرد: سیاستگذاری هیئت مدیره باشگاه در بحث ورزش مبتنی بر این واقعیت بوده که با وجود کمبود اعتبار توان حمایت ایسته از بسکتبال را نداریم و بهتر است در سایر رشته‌ها و در حاشیه شهر بودجه محدود ورزش شهرداری را هزینه کنیم.

گفتنی است یکی از بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مقصران زیادی را برای حذف تیم از رقابت‌های لیگ نام برده بود.

با تمام این تفاسیر حال باید دید آینده بسکتبال کردستان چه می‌شود.

برچسب ها: شهرداری ، ورزش ، تصریح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.