سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجویان این مشکل را جدی بگیرند

برای دانشجوی موفق شدن یک گام مهم تنظیم یک خواب منظم و قابل پیش بینی است و خواب کافی بخش مهمی از یک زندگی سالم است.

دکتر فریبا جعفری زاده مشاور و روانشناس در گفتگو با خبرنگار  دانشگاه باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویانی که به طور مداوم از ساعات خواب خود برای انجام تکالیف درسی یا فعالیت های اجتماعی استفاده می کنند بیش از آنچه فکر می کنند به خود صدمه می زنند، دانشجویان حتما اهمیت خواب را در زمان دانشجویی جدی بگیرند. خواب کافی و مناسب بخش مهمی از زندگی سالم است و روشی برای افزایش کارایی و توجه و تمرکز و هوشیاری بیشتر در ساعات بیداری است.
 
وی بیان کرد: کمبود خواب با مشکلات جسمی و روان شناختی متعددی از جمله کاهش تمرکز و خستگی مزمن و ضعف در پاسخ های ایمنی و افسردگی همراه است.
 
وی افزود: متخصصان خواب می گویند افرادی که در طول روز چرت می زنند در حفظ اطلاعات آن مدت زمان مشکل خواهند داشت زیرا به طور کلی با ورود به مرحله اول خواب دیگر نمی توان چیزهایی را که در اطراف اتفاق می افتد ثبت و ضبط کرد. بنابراین به خواب رفتن در طول کلاس های درسی نه تنها موجب می شود در مدت زمانی که چرت می زنید وقایع را به خاطر نیاورید بلکه موجب می شود که در حفظ و یادآوری آنچه قبل و بعد از چرت زدن رخ می دهد نیز مشکلی پیدا کنید.
 
وی در مورد بهداشت خواب افزود: برای دانشجوی موفق شدن یک گام مهم تنظیم یک خواب منظم و قابل پیش بینی است برای اینکه خواب داشته باشید ابتدا میزان خواب مورد نیاز خود را پیدا کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از خواب شیر گرم بنوشید و یا یک دوش حمام آب گرم بگیرید و به خاطر داشته باشید که تغییر عادت نادرست و ایجاد الگوی خواب سالم همواره مستلزم صرف زمان است./


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.