سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا ضامن ماندگاری در دین مبین اسلام است

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند گفت: واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا جلوه ای از حماسه غدیر و ضامن ماندگاری این رکن اساسی در دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: چشمه غدیر مملو از گوهران تابناکی بود که علاوه بر نیاز به حفاظت و صیانت مستلزم حرکت و حماسه سازی نیز بود.

وی ادامه داد: با توجه به چنین نگرشی در نظریه پردازان غربی باید از این بالهای سرخ و سبز با تمام وجود نگهداری کرد؛ امروز بسیاری از دستکاری های محتوایی در مضامین عاشورا محصول همین عناد ریشه دار است.

علاءالدینی افزود: بیان اینکه امام حسین(ع) شهید شد تا امت او هرچه گناه کرد، غمی به دل راه ندهد چون بخشیده می شود، محتوایی تحریفی است که از مسیحیت برگرفته اند تا ایراداتی بر شکل فرهنگ عاشورایی وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند تصریح کرد: علاوه بر این، نوع مداحی های آن چنانی و منطبق با آهنگ های هالیوودی و استفاده از اشعار سخیف را نیز می توان در ردیف این توطئه های دشمنان برشمرد.

وی ادامه داد: قصد آنها دور کردن عاشقان اهل بیت(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از فلسفه های اصلی قیام عاشورا است، حال آنکه آن حضرت در همان آغاز حرکت به سوی کربلا بر دسیسه های دشمنان آگاه بودند.

علاءالدینی اضافه کرد: آن امام همام پیرامون این مبحث در وصیتنامه خود می فرمایند که "خروج من از روی ریا و تظاهر و برای ایجاد نقار و نفاق نیست، بلکه این خروج به دلیل اصلاح است".

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند با اشاره به راه های اصلاح گری مورد تأکید سید و سالار شهیدان افزود: امام حسین(ع) در آن وصیتنامه راه های اصلاح گری را نیز مورد اشاره قرار می دهند.

وی ادامه داد: ایشان امر به معرف و نهی از منکر و همچنین احیای سیره نبی مکرم اسلام(ص) را بعنوان اصلی ترین فلسفه های اصلی قیام خود بر شمردند.

علاءالدینی افزود: بزرگی می فرماید که "الاسلام محمدی الحدوث فهو حسینی البقاء"، یعنی نهال اسلام با دستان مبارک رسول الله(ص) غرس شد و توسط قیام اباعبدالله الحسین(ع) بقا یافت/س 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.