سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه های ایام محرم و صفر در منطقۀ 2

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقۀ 2 گفت: ویژه برنامه های شور عاشقی با هدف زنده نگه داشتن قیام عاشورا و اسارت خاندان عصمت و طهارت از شنبه 25 آبان ماه در سالن همایشهای برج میلاد تهران اجرا می شود.

صابونچی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: زنده نگه داشتن روزهای اسارت اهل بیت امام حسین(ع) همانند قیام عاشورا مهم و جایگاه والایی دارد و حقایق و درس های بسیاری از مکتب امام حسین(ع) و حضرت زنیب( س) به تمامی بشریت می آموزد.
وی افزود: بر این اساس شهرداری منطقۀ 2 به رغم احساس مسئولیت خود در امور اجتماعی و فرهنگی به خصوص در حوزه ی عاشورا و حماسه حسینی ویژه برنامه هایی با محوریت وقایع پس از عاشورا را به عنوان ( شور عاشقی ) با مشارکت شبکه 5 سیما در نظر گرفته است.


صابونچی در ادامه تصریح کرد: این برنامۀ زنده 3 ساعته به مدت 5شب از 25 آبان ماه با سخنرانی کارشناسان مذهبی و مداحی مداحان اهل بیت در سالن همایش های برج میلاد تهران اجرا می شود.

وی در ادامه بیان داشت: قافلۀ خاتون داغ دیده ، از میدان بهرود تا چهار راه سرو، با اجرای مراسم مداحی و تعزیه خوانی روز عاشورا در روز اربعین حسینی مهمان شهروندان عاشورایی منطقه 2 خواهد بود.

به گفتۀ صابونچی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقۀ 2 همزمان با ظهر روز عاشورا نماز ظهر جماعت در میادین اصلی منطقه از جمله میدان شهید تهرانی مقدم، ستار خان، امام زاده صالح فرحزاد بر پا میشود.

وی درادامه از برپایی کنسرت سوگواری شب دهم خبر داد و گفت: کنسرت امیر حسین مدرس و علیرضا قربانی با موضوع سوگواری شب دهم محرم همراه با مراسم تعزیه، 14 و 15 آذر ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمک به هیئات مذهبی منطقه ای و فرا منطقه ای و تجلیل از پیر غلامان حسینی ، تجمع عاشورایی شهروندان منطقه در شب تاسوعا ، مراسم های تعزیه خوانی از جمله برنامه ها و فعالیت های شهرداری در دهه اول محرم الحرام است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عاشورا ، شبکه ، مداحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.