سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی/

آغاز برداشت زعفران از 5500 هکتار مزارع کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از آغاز برداشت و چیدن طلای سرخ (زعفران) از سطح 5 هزار و 500 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد صوابی اظهار کرد: برداشت محصول زعفران از سطح مزارع کاشمر در حالی آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد.

وی با بیان این‌که در راستای تولید محصول سالم و با‌کیفیت اقدامات خوبی از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان انجام شده است، افزود: کشاورزان کاشمری امسال با رعایت اصول فنی، کوددهی به موقع و مناسب و آبیاری صحیح با نظر کارشناسان، محصول خوبی از لحاظ کمی و کیفی برداشت خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با اشاره به این‌که متوسط برداشت از هر هکتار مزارع زعفران این شهرستان 3 کیلوگرم سرگل است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 5 هزار و 200 هکتار زمین بارور در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود 15 هزار و 600 کیلوگرم زعفران سرگل برداشت شود.

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان ضمن صدور و توزیع اطلاعیه‌های آموزشی فرآوری بهداشتی زعفران نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح روستاها و نیز ایجاد دو کارگاه فرآوری بهداشتی با همکاری شورای ملی زعفران در کاشمر اقدام کرده است.

صوابی با تاکید بر این‌که در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کشاورزان نوسانات قیمت و بالا رفتن هزینه‌های تولید شامل نیروی کارگری و نهاده‌های مورد نیاز است ابراز امیدواری کرد؛ با ثبات قیمت محصولات کشاورزی شاهد تولید محصولات کشاورزی بیشتری باشیم.
برچسب ها: کاشمر ، زعفران ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.