سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تبعیض راهکار برون رفت از قانون شکنی

یک کارشناس امور اجتماعی گفت:قانون شکنی به عواملی چون عدم فرهنگ سازی ، عدم تربیت مناسب والدین و تبعیض در اجرای قانون برای همه افراد جامعه بستگی دارد .

افشار در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله قانون گفت : قانون در کشور برای حفظ امنیت . آسایش و برقراری نظم شهروندان آن جامعه است و هنگامی که شهروندی از قانون تخطی کرد در واقع خط قرمز های قانون را شکسته و آرامش مردمان آن شهر را به هم ریخته است.

وی با اشاره به رعایت قانون افزود:رعایت قانون یک تناسب حق  است  که در زمانی که قبح و ارج آن در اثر عدم رعایت قانون در جامعه ریخته شود قانون شکنی متاسفانه به یک پدیده هنجار تبدیل خواهد شد.

افشار با اشاره به تبعیض در اجرای قانون تصریح کرد: هنگامی یک قشر خاصی از جامعه قانون را رعایت نکرده و دستگاههای ذیربط قانونی موارد تخطی آنها را پیگیری نکند و لکن افراد عادی با انجام تخلفی تحت تعقیب مراجع قانونی قرار خوهند گرفت . میل افراد در رعایت قانون در آن جامعه کمرنگ خواهد شد . 

افشار در خاتمه با اشاره به قانون گریزی خاطر نشان کرد:اگر فرد در خانواده طوری تربیت شود که قانون گریزی را یک امر خطا  واشتباه تلقی کند ،باعث شده که در جامعه تمایل بیشتری را به رعایت قانون داشته و همچنین اگر قانون به طور جدی برای همه به طور یکسان اجرا شود ، مردم میل و رغبت بیشتری به رعایت قانون از خود نشان خواهند داد. 
انتهای پیام/

برچسب ها: تبعیض ، عدم ، قانون ، راهکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.