سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ هیچ گونه باکتری سالمونلایی:

تا کنون از نمونه های تخم مرغ در استان اصفهان جدا نشده است

بر اساس نتايج اجرای طرح پایش باکتری سالمونلایی در تخم مرغ های تولیدی و نمونه برداری شده از سطح استان اصفهان هیچگونه مورد بیماریزای گونه فوق جدا نشده است.

رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان اصفهان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بيان اين خبرگفت: براساس دستورالعمل ابلاغي اداره كل دامپزشكي استان اصفهان در واحدهاي پرورش طيور تخمگذار طرح بررسي ميزان شيوع سالمونلا درتخم مرغ خوراکی به اجرا گذاشته شده است.

دكتر محمد کشتکارگفت: در طرح مذكور نمونه برداري از 57 واحد مرغ تخمگذار در شهرستانهای تیران وکرون، شاهین شهر ومیمه، آران و بیدگل، نجف آباد،زرین شهر، کاشان، نایین، گلپایگان وخمینی شهر انجام گرفت و جهت آزمايش های لازم به اداره تشخیص ودرمان اداره كل دامپزشكي استان اصفهان ارسال شد.

ويافزود : نمونه ها از 125 سالن مرغداری جمع آوری و آزمایش های لازم بر روی سفیده،زرده و پوسته تخم مرغ به طور جداگانه انجام شد که تا پایان سال در دیگر شهرستانهای استان نیز این طرح اجرا می شود.

رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان اصفهان اضافه نمود : باكتري سالمونلا علاوه بر بروز مشكلات عديده براي صنعت طيور ، موجب مشكلات مهم بهداشتي و ايجاد مسموميت هاي غذائي در انسان مي شود .

وی خاطر نشان کرد: سالمونلا از شايعترين نوع مسموميت غذائي است و طيور از گسترده ترين مخازن سالمونلابه شمار می رودبه همین لحاظ این طرح برای كنترل و پيشگيري از بيماري سالمونلا در گله هاي طيور و ارتقاء سطح بهداشتي در جامعه انساني اجرا می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.