سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تضمين "تولید" روزانه بیش از ٣٠٠ میلیون مترمکعب "گاز" از مناطق مرکزی ایران

مدیرعامل شرکت "نفت مناطق مرکزی ایران" از آمادگی کامل برای تولید با حداکثر ظرفیت خبر داد و گفت: تولید گاز این شرکت در زمستان امسال به بیش از ٣٠٠ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدی فکور در جریان بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت از این شرکت با اشاره به توان تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: در سال های گذشته تقسیم بندی تولید گاز به دو دوره هشت ماه گرم و چهار ماه سرد تقسیم می شد، بنابراین  اوج تولید ما در چهار ماه سرد سال صورت می گرفت اما اکنون این برنامه ریزی به دو بازه زمانی شش ماهه تبدیل شده است.
 
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: تا دو سال آینده حداکثر ظرفیت تولید گاز از این مناطق به ٣٥١ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.
 
وی با بیان این که شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دومین شرکت تولیدکننده گاز در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس بعد از کشور قطر است، گفت: این شرکت هم اکنون در ١١ استان کشور دارای تاسیسات نفت و گاز بوده و با توجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع آب و هوایی  و صعب العبور بودن مناطق عملیاتی آن وضعیت کاری در این شرکت با دشواری های زیادی همراه است.
 
براساس گزارش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فکور ادامه داد: به عنوان مثال تاسیسات گازی در مناطق عملیاتی هم چون نار و کنگان، هما، وراوی، شانول و تنگ بیجار استقرار چاهها در کوهها بوده و برای نصب تاسیسات مجبور به تراشیدن کوهها و قله های این مناطق شده ایم.
 
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز بیشتر میادین آلوده به مین  است که تنها در منطقه عملیاتی دهلران ٨٥ میلیون متر مربع پاکسازی صورت گرفته است، ضمن آن که در مناطق نفت شهر و تنگ بیجار نیز همین تراکم آلوده به مین وجود دارد که کار پاکسازی آنها هم به اتمام رسیده است.
 
وی افزود: در مناطق گازی مثل خانگیران نیز شاهد طوفانهای شدید شن و گرما و برودت دمایی طاقت فرسا هستیم در این منطقه سیستم کنترل چاهها (اسکادا) نصب و راه اندازی شده است؛ این در حالی است که با سه هزار و ٨٠٠ نفر نیروی رسمی و حدود ١٥ هزار نفر پیمانکاری در این گستره عظیم فعالیت ها انجام می شود.
 
**پشتیبانی های لازم در جهت رفع نیازهای معقول و منطقی

بر اساس این گزارش رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت نیز با حضور در جمع مدیران و روسای این شرکت در جریان عملکرد فعالیت های این شرکت قرار گرفت و با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این شرکت با توجه به گستردگی و  شرایط دشوار توسعه طرح و پروژه های  آن، اظهار امیدواری کرد: پشتیبانی های لازم در جهت رفع نیازهای معقول و منطقی صورت گیرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تشریح مشکلات تحمیل شده به کشور خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی همچون تحریم ها که به کشور تحمیل شده که بخشی از آن فرایندی است، می توان با تدبیر و شناخت و باور اینکه روش های گوناگونی در مواجهه با مسائل وجود دارد، بر آنها فائق آییم. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، زمستان ، گاز ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.