سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بیش از 65 هزار نفر از فرزندان ایثارگران نیازمند اشتغال هستند

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 65 هزار و 700 نفر از فرزندان ایثارگران دوران دفاع مقدس نیازمند اشتغال هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حجت‌الاسلام شهیدی‌ محلاتی در دیدار با جمعی از خانواده شهدای شهرستان محلات افزود: وقتی مردم یک کشور شهادت را بالاترین افتخارات می‌دانند، آن کشور بیمه است و هیچ هجمه‌ای بر آن نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی با الگوگیری از شهدای کربلا در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور یافتند، خاطرنشان ساخت: ملت ایران با تاسی والگوگیری از سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش با تمام وجود در برابر دشمنان ایستادگی کردند و هرگز تن به ذلت ندادند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: کسانی که مدعی پیروی از امام حسین(ع) هستند باید در برابر دشمنان سازش ناپذیر و در برابر زیاده خواهی استکبار مقاومت داشته باشند، امروز ملت ایران این درس را از کربلا گرفته و خوش درخشیده است.

شهیدی ‌محلاتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر 65 هزار و 700 نفر از فرزندان ایثارگران دوران دفاع مقدس نیازمند اشتغال هستند، گفت: این نهاد با ایجاد مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارائه آموزش‌های مهارتی و کارآموزی به فرزندان ایثارگران، بخشی از مشکلات اشتغال جامعه هدف را برطرف ساخته است.

وی در ادامه از ایجاد تغییراتی در سیستم مدیریتی بنیاد شهید خبر داد و اظهار داشت: مدیریت کردن بر این بنیاد با توجه به داشتن سه میلیون و 237 هزار نفر جامعه هدف و به سبب وجود گستردگی مشکلات و بخش‌های متعدد آن هم اکنون با مشکلات پیچیده‌ای مواجه است که تلاش داریم با ایجاد تغییراتی اساسی در برنامه مدیریتی بخشی از این چالش‌ها را بر طرف سازیم.

معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران همچنین از برنامه‌‌ریزی به منظور ساماندهی گلزار شهدای کشور خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: همه ما وظیفه داریم قدردان خون شهدا درتکریم و ارائه خدمت به خانواده‌های آنان اهتمام بورزیم.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند با بیان اینکهتکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزو وظایف ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی است، تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی موظف به تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند و نباید در این راه هیچ قصور و کم‌کاری صورت گیرد.

وی با اشاره به ایام ماه محرم تصریح کرد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا به بشریت درس آزادگی و جوانمردی داده است، مردم ایران شعار «هیهات من الذله» را از قیام ایشان آموخته‌اند و در برابر استکبار جهانی، لحظه‌ای کوتاه نیامده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: در مراسم عزاداری‌های امام حسین(ع) در سطح شهرستان باید فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.