سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادی:

وزارت ورزش بزرگ ،اما منابع مالی آن کوچک است/ ورزش کشور مربوط به یک فدراسیون خاص در سئول نمی شود!

کاندیدای وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و امور جوانان یکی ازوارتخانه های بزرگ کشور است اما متاسفانه سطح مالی و منابع مالی آن بسیار کوچک می باشد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ نصراله سجادی کاندیدای وزارت ورزش و جوانان در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان یک وزارتخانه بزرگ در کشور ما است اما متاسفانه از کمبود منابع مالی رنج می برد تا جایی که این منابع مالی صرفا صرف ورزش قهرمانی می شود و نمی توان آن را در سطح همگانی تعمیم داد.

وی تصریح کرد: بحث ورزش همگانی مهم است اما تحت تاثیر ورزش قهرمانی قرار گرفته است و ما اگر بخواهیم سلامتی، نشاط، جذب جوانان، جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را که ممکن است باعث مشکلات جسمانی برای مردم ایران شود را در ورزش همگانی ببینیم، ورزش قهرمانی را تنها عده ای خاص انجام می دهند و پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن ورزش همگانی در حد یک مانور یا برگزاری  همایش های گوناگون بوده است اما من فکر می کنم برای اینکه ورزش همگانی عمومیت پیدا کند و به جای اینکه ما مردم ورزش دوست داشته باشیم می بایست کاری انجام دهیم تا مردم ورزشکار داشته باشیم که این نیازمند تامل سایر دستگاه است

وی افزود:  نمایندگان مجلس دغدغه بسیاری در خصوص ورزش کشور دارند اما من از آن ها می خواهم که ما را در این زمینه یاری کنند چرا که ورزش از نظر مالی ضعیف است  و ما با این بودجه های کم حتی نمی توانیم به ورزش قهرمانی برسیم و اگر حمایت بخش های صنعتی نبود ورزش قهرمانی نیز تا همین حد پیش نمی رفت و اکنون که نزدیک به فصل بودجه هستیم از همه می خواهم  تا در این مسیر ما را یاری کنند .

وی ادامه داد: ورزش قهرمانی مهم است و اگر بخواهیم آن را خوب هدایت کنیم تا در داخل وخارج از کشور سرآمد باشیم  ما با برخی از مسائل از جمله موضوع فساد و راند که دغدغه این روزهای تمام مسئولین است مبارزه کنیم و امیدوارم که بتوانیم به دلیل اینکه حساسیت های بسیاری بر روی این موضوع وجود دارد با عزم راسخ آنها را از سر راه برداریم البته همه ی ورزشکاران در این مسیر غلط گام بر نمی دارند چرا که ما ورزشکاران بسیار زیادی داریم که به طور سالم فعالیت می کنند.

سجادی اضافه کرد: من از رسانه ها کمک می خواهم تا ارزش های ورزشکاران سالم را هویدا کنند و معتقدم که ما باید قهرمان اخلاق نیز در کنار قهرمانان مدال آور داشته باشیم و آن ها را تشویق کنیم .

وی خاطر نشان کرد: ورزش قهرمانی در کشور ما زیر ساخت های لازم را ندارد و ما هم چنان به صورت گلخانه ای عمل می کنیم در حالی که ما باید استعداد یابی ورزش را به صورت علمی دنبال کنیم تا به اهداف خود برسیم.

وی در خصوص توجه به ورزش مناطق محروم گفت: چون امکانات ما کم است منابع خود را محدود به ورزش قهرمانی کردیم لذا مناطق محروم، محروم تر مانده اند و ما نتوانسته ایم آنچنان که باید به آن ها توجه کنیم البته ساخت و ساز ها پس از انقلاب اسلامی بسیار زیاد بوده تا جایی که می توانم بگویم چند صد برابر قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است اما معتقدم این ساخت و ساز ها برای جامعه ی ما همچنان کم است زیرا استقبال جوانان از ورزش بسیار زیاد تر از این ساخت و ساز ها است و ما سه هزارو دویست سازه نیمه کاره داریم  که  باید با کمک نمایندگان و سایر دستگاه ها آن ها را به سرانجام برسانیم و امیدوارم بخشی از محرومیت ها در این دولت حل شود.

وی تاکید کرد: بحث تعامل با سایر وزارتخانه ها ازجمله مسئله اشتغال، مسکن، فعال کردن اوقات فراغت جوانان و موضوعات مربوط به جوانان هرچه سریعتر حل و فصل کنیم که البته رئیس جمهور منتخب مردم این موضوع را به عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته است تا به آن رسیدگی کنیم اما به تنهایی نمی شود این کار را انجام داد و تعامل با سایر دستگاه ها تنها راهی است که می توان در این زمینه از آن بهره برد.

وی گفت: وضعیت چندان خوبی در فدراسیون ها نداریم عده ای با راند و عده ای با مسائل سیاسی در فدراسیون ها حاضر هستند که در این پنجاه فدراسیونی که هستند 14 تای آنها توسط سرپرست اداره می شود که در این میان هفت الی هشت ماه سرپرستان می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند که بر اساس اساسنامه این کار غیر قانونی است.

وی افزود: من پیش از این که به عنوان وزیر معرفی بشوم چهارده فدراسیون را معرفی کردم تا ثبت نام خود را برای انتخابات انجام دهم که این انتخابات ها تا 20 آذر ماه انجام خواهد شد و پس از آن قصد دارم پس از اتمام دوره چهار ساله هر رئیس فدراسیون انتخابات را برگزار کنم و تلاش می کنیم تا نیروهای متخصص، تحصیل کرده، مدیر، مدبر و  سینه سوخته های انقلاب را در این میان معرفی کنیم و سعی می کنیم کسانی را در راس فدراسیون ها قرار دهیم که از مسائل سیاسی به دور باشند تا مدیرانی مجرب، متعهد و با تجربه را در فدراسیون ها داشته باشیم.

سجادی تصریح کرد: ما در ادارات استانی هم باید دقت نظر داشته باشیم و فعالیت های ورزشی ما تنها نباید محدود به پایتخت و فدراسیونی که در خیابان سئول وجود دارد باشد.

مادر سال های گذشته به ورزش کشور چندین توجه نکرده ایم و با ارزیابی هایی که انجام خواهیم داد ورزش کشور را به سمت پیشرفت هدایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به یافته های علمی ما که بسیار هم زیاد است ما در زمینه علمی مشکلی نداریم اما یک حلقه مفقوده را در این میان شاهد هستیم و آن این است که آنچه در دانشگاه ها تدریس می شود به آن نیاز بازار همخانی ندارد و ما باید به سمتی حرکت کنیم تا به دانشگاه ها سفارش دهیم تا نیازهای کاربردی ورزشی ما تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از جانبازان و معلولین ما مشغول فعالیت های ورزشی هستند و تاکنون توانسته اند برای ما افتخار آفرینی های بسیاری انجام دهند و این را در بازی های پار المپیک شاهد بوده ایم و معتقدم که ما باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشیم به خصوص در بعد همگانی که مقدم بر قهرمانی است و باید کمک کنیم تا آن ها فعالیت های خود را بهتر انجام دهند.

وی افزود: برای اینکه در بازی های آسیایی 29 شهریور سال  آینده شرکت کنیم می بایستی به این برنامه ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص اظهار نظر برخی از نمایندگان در خصوص استعفای خود در سال 82 تاکید کرد: هم در کمیسیون ها  و هم در مجلس نمایندگان اظهار داشتند که من در سال 82 استعفا کردم اما من به عنوان مدیر حرفه ای و نه سیاسی با توجه به اینکه 32 سال به عنوان سرباز انقلاب خدمت کردم و همه من را می شناسند حرفه ای عمل می کنم زیرا مدیری ورزشی هستم اما بنا به شرایط زمان کاری را انجام دادم و از آن دفاع هم نمی کنم و نخواهم کرد چرا که من آدمی هستم که پا به میدان گذاشته تا در صورت حمایت و جلب رای اعتماد به ورزش خدمت کنم و من از تمامی موافقان و مخالفان خود کمال تشکر را دارم که این توفیق را نصیب من کرده اند که بتوانم خدمت گذار مردم باشم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، وزارت ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.