سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

عظمت امام علی(ع) انسان را دچار شگفتی می‌کند

یک نویسنده مسیحی لبنانی گفت: به‌راستی وقتی درباره عظمت امام علی(ع) فکر می‌کنیم دچار حیرت و سرشار از شگفتی می‌شویم.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،دکتر
الیاس شویری در محفل شعر عاشورایی اداره اوقاف نیشابور در بقعه بیبیشطیطه این شهرستان، افزود: واقعا نمیتوانیم ابعاد انسانی و فضایل امام علی(ع) را درک کنیم.

وی افزود: امام در دریای علوم قرآن شناور بودند و به اسرار هستی دست یافتند، بنابراین نمیتوانیم چیز زیادی را درباره ایشان بنویسیم.

مولف کتاب «امام علی(ع) مومن راستین» معتقد است: کل فضائل بشریت در امام علی(ع) خلاصه شده و او تمام ذهن جامعه را تسخیر کرده است.

شویری با اشاره به اینکه در کتابها جستجو میکردم که در خصوص آن معصوم نکاتی را بیابم که البته احساس اضطراب و تشنج میکردم، زیرا حضرت علی(ع) اسرار هستی را درون خود جای داده بود.

وی تصریح کرد: خداوند یکی از صفات خود «علی» را به او داد که همه فرق بشریت از منبع دانش او سیراب و بهرهمند شوند.

مولف کتاب «راهها به سوی خدا یکی است» به نقل از جبران خلیل جبران نویسنده لبنانی، گفت: علی(ع) به خاطر عظمتش به شهادت رسید و در حالی به شهادت رسید که بر لبهایش زمزمه نماز و در قلبش شوق به پروردگار بود.

وی تاکید کرد: عربها شخصیت والای وی را نشناختند بلکه همسایگانشان از اهل فارس توانستند آن را درک کنند و آنها توانستند فرق گوهر قیمتی را از سنگ معمولی تشخیص دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر انسان آزادهای میتواند افتخار کند که درباره این امام بزرگ، مطلبی بنویسد، زیرا امام علی(ع) در بالاترین حد خود بود.

شویری سفر به ایران را فرصت مناسبی برای اهل بیت(ع) دانست و برای فقیه اهل بیت(ع) آیتاله سیدموسی صدر که از او بهعنوان امام غایب یاد کرد، آرزوی سلامتی کرد س/

برچسب ها: عظمت ، امام ، علی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.