سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برنج‌کاری نقشی در خشکسالی زاینده‌رود ندارد / ممانعت مسئولان از احداث خط دوم انتقال آب به یزد

نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: ادعای برخی افراد مبنی بر این‌که برنج‌کاری از دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود است به هیچ عنوان صحت ندارد.

عوض حیدر‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در پاسخ به این سئوال که با توجه به این که برخی افراد مدعی این هستند که برنج‌کاری یکی از دلایل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود است، آیا این ادعا را تایید می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: خیر، این موضوع صحت ندارد چراکه آبی برای کشت برنج در استان وجود ندارد.

وی با بیان این‌که 2 دلیل اصلی برای خشکسالی‌های زاینده‌رود وجود دارد، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته به دلیل تغییرات جوی و آب و هوایی، بارندگی‌ها در استان به میزان بسیاری کاهش یافته است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که همچنین بخش بسیاری از آب که به رودخانه زاینده‌رود وارد می‌شد در حال حاضر از پشت سد به مقصد شهرکرد، چهارمحال و بختیاری، یزد و شهرستان کاشان انتقال داده می‌شود، تصریح کرد: این موارد به عنوان دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود تلقی می‌شود.

وی با بیان این‌که همچنین بخشی از آب زاینده‌رود برای صنعت مصرف می‌شود، ادامه داد: مصرف بالای آب و کاهش نزولات آسمانی سبب خشک شدن زاینده‌رود شده است.

حیدر‌پور با بیان این‌که سهمیه‌های بی‌حساب و کتابی که به استان‌های یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته از دلایل اصلی خشکسالی‌ها و کم‌آبی‌های موجود در استان است، گفت: اختصاص سهمیه‌های بی‌حساب و کتاب به مکان‌های خارج از حوضه آب‌ریز زاینده‌رود سبب خشکی این رودخانه شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این موضوع که احداث خط دوم انتقال آب به یزد در بودجه امسال پیش‌بینی شده است، صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما در صورت صحت نیز باید این موضوع منتفی شود و به صورت قطعی ایجاد و راه‌اندازی خط دوم آب برای استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری را به نابودی می‌کشاند.

حیدر‌پور ادامه داد: مسئولان باید از احداث و راه‌اندازی خط دوم انتقال آب به استان یزد جلوگیری کنند./ج1

برچسب ها: نزولات ، بودجه ، خشکسالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.