سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

خشکسالی موجب خروج تمساح‌های بلوچستان از زیستگاه‌های طبیعی شد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیت سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی‌های اخیر و به تبع آن خشک شدن بسیاری از آب‌بندها و هوتک‌ها در مناطق جنوبی استان موجب خارج شدن تعدادی از تمساح ها از زیستگاه های طبیعی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، خسرو افسری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل خشک شدن بسیاری از آب‌بندها تعداد زیادی از تمساح‌ها نیز به سمت منازل مسکونی مهاجرت کردند.

وی خشک شدن تعدادی از آب‌بندها در منطقه باهوکلات را از دلایل مهاجرت تمساح‌های پوزه کوتاه به سمت روستاها عنوان کرد و افزود: به دلیل اطلاع‌رسانی اهالی روستاهای منطقه و اقدام به موقع محیط بانان این تمساح ها پس از زنده گیری و انجام آزمایشات لازم به مرکز تحقیقاتی و نگهداری تمساح در محدوده چابهار منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد : طی 7 ماه گذشته بیش از 15 مورد تمساح درمناطق مسکونی در جنوب استان و همچنین حاشیه جاده‌ها توسط محیط بانان این سازمان زنده گیری شده است.

افسری با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 400 سر تمساح پوزه کوتاه در رودخانه های جنوب استان مورد سرشماری قرار گرفته است ادامه داد: مناطق پر آب در حاشیه شهر های جنوبی استان از جمله چابهار، نیکشهر، سراوان، راسک و رودخانه های باهوکلات، کاجو و همچنین رودخانه سرباز به عنوان زیستگاه های تمساح پوزه کوتاه در کشور است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.