سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

نام نویسی 500 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی کشور

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور به تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد ‏وگفت: بیش از 500 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مراکز فرهنگی قرآنی کشور ثبت‌نام کردند‎.‎

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حجت الاسلام شرفخانی در بازدید از امامزادگان شهرستان قائمشهر از برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در اسفند امسال به صورت متمرکز در سراسر ‏کشور خبر داد وافزود: بیش از 70 درصد کلاس‌های این طرح در امامزادگان و مراکز فرهنگی قرآنی کشور برگزار شد.

وی با اشاره به ارزیابی منشور توسعه کشور در زمینه فعالیت‌های سازمان اوقاف،تصریح کرد:امسال سازمان ‏اوقاف و امور خیریه کشور یکی از برترین سازمان‌های کشور منصوب شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور به برگزاری 48 دوره از کلاس‌های تربیت مربی قرآن کریم در سراسر کشور اشاره ‏کرد و گفت: در حال حاضر یک‌هزار 800 مربی موفق به دریافت گواهی مربی‌گری شدند.

شرفخانی از فعالیت آنلاین هفت هزار نفر در مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم در سراسر کشور خبر داد و افزود: ‏داوطلبان از طریق آموزش مجازی حفظ قرآن کریم موفق به حفظ هشت جزء قرآن کریم شدند.

وی یکی از برنامه‌های هدفمند سازمان اوقاف را حفظ موضوعی قرآن کریم دانست وتصریح کرد: 300 آیه از قرآن کریم ‏استخراج و به صورت کتاب جیبی در 250 هزار نسخه چاپ شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه باید برای امامزاده سید ابوصالح قائمشهر طرح جامع در نظر گرفته شود، گفت: طرحی برنامه ریزی شد که در شان این امامزاده باشد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در این طرح باید زائرسرا و مکان هایی مذهبی در نظر گرفته شود، گفت: سقف مورد نظر این طرح نباید از خود ساختمان بقعه بیشتر شود

وی بر داشتن مجوز برای احداث هرگونه بقعه و ضریح تاکید کرد و افزود: باید این اقدامات با همکاری سازمان اوقاف باشد./س

برچسب ها: طرح ، تربیت ، حافظان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.