سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیاتیان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛

مجلس مواظب است کلید به دست نااهلان نیفتد/ دولت جای پیرمردها شده است

نماینده مردم بیجار در مخالفت با سجادی سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مجلس مواظب است کلید به دست نااهلان نیفتد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس در مخالفت با سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: رای نیاوردن دو گزینه قبلی به تعبیر بعضی‌ها تندرو روی نبود وزرای پیشنهادی قبلی با معیارهای مجلس و معیار دولت تدبیر و امید هم خوانی نداشتند و مجلس به این علت به آن‌ها رای نداد.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به این که آقای رئیس‌جمهور خودشان را عضو این مجلس و جزیی از این مجلس می‌دانند مجلس هم دارد تدبیر می‌کند که این امید مردم ناامید نشود، مخصوصا در حوزه جوانان و ورزش که برای جوانان و ورزشکاران بسیار مهم است.
 
این نماینده با تاکید براینکه مجلس شعار اعتدال دولت را تدبیر می‌کند اظهار داشت: مجلس دارد شعار اعتدال را تدبیر می‌کند که وزارتخانه‌ای که محل حضور ورزشکاران و جوانان است و امور مربوط به آنان را باید انجام دهد دچار تندرویی نشود، محل سیاسی کاری و عرصه جولان سیاسی کاران و کسانی که سنخیتی با حوزه جوانان و ورزش ندارند نشود، مجلس مواظب است کلید به دست نااهلان نیفتد و عرصه جولان آن‌ها نشود.  
 
بیاتیان در ادامه به فرموده امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام می‌فرمایند من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، ما هم در حوزه ورزش و جوانان می‌خواهیم که کلید این عرصه به دست کسانی که متخصص نیستند، نیفتد.
 
نماینده مردم بیجار در ادامه به سوابق و برنامه‌های سجادی وزیر پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: آقای سجادی که خود از پیشکسوتان ورزش هستند اما در خصوص مباحث مدیریتی، در بحث مدیریت وی شاخص خاصی را ارائه نداده است، همه سوابق مدیریتی وی در حوزه المپیک و آسیایی و آموزش و پرورش بوده و در حوزه اجرایی ورزش وی سابقه‌ای ندارد، در کنار این موضوع آن چه که از همه مهمتر است و متاسفانه در دولت گذشته و در دوران وزیر گذشته مورد غفلت قرار گرفت حوزه جوانان است، ما در انتخابات مدام شعار جوانان را می‌دهیم ولی در عرصه اجرا کاری برای آن‌ها نمی‌کنیم.
 
وی با طرح این سوال که چه برنامه‌ای برای جوانان دارید تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور آیا شما در این مملکت در میان این همه ورزشکار و نخبگان جوان و دانشگاهی چهره‌ای را نداشتید که در این وزارتخانه بگذارید و یک پیرمرد عزیز را نفرستید.
 
بیاتیان با بیان این که دولت جای پیرمردها شده گفت: این افراد دیگر در عرصه اجرا توانمندی ندارند، این حرف‌ها را اینجا می‌زنیم و سپس فردی که اینجا رای می‌گیرد برای این که نشان دهد پیرمرد نیست کسانی که به عنوان معاون خود انتخاب می‌کند چند سال از خودش بزرگتر هستند این یک نقیصه است یعنی وزارتخانه‌ها عرصه حضور پیرمردها می‌شوند، توانی برای کار ندارند .
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به برنامه‌های ارائه شده توسط سجادی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق نظر معاونت مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی اکثرا با قوانین همسو است ولی منطبق بر قوانین نیست، در جهت اهداف قانونی است، یعنی یک سری برنامه‌ها و حرف‌های کلیشه‌ای و برنامه‌هایی که ما تا به امروز ندیده‌ایم که اجرایی شوید و امیدی به اجرای آن نداریم.  
 
وی با بیان این که سجادی در حوزه جوانان هیچ تخصصی ندارد ادامه داد: وی در جلساتی که این چند روزه با نمایندگان داشتند هیچ فردی را تحت عنوان این که من از این فرد به عنوان معاونت یا قائم مقام در حوزه جوانان استفاده می‌کنم کسی را نام نبرده است پس در حوزه جوانان هیچ برنامه‌ای ندارند و باز آش همان آشو کاسه همان کاسه خواهد شد.  
 
بیاتیان در ادامه به بحث عدالت در تقسیم امکانات ورزشی اشاره کرد و گفت: در برنامه 90 که هفته قبل پخش شد گزارشی از کردستان تهیه شده بود که جوانان این خطه توپ اجاره می‌کنند ولی ما به فوتبالیست‌هایمان دو سه میلیارد تومان پول می‌دهیم تا آخرین ماشین‌های مد روز دنیا را در خیابان‌های تهران سوار شوند، آن‌ها لباس برای ورزش کردن و زمین ورزشی ندارند، برای این حوزه چه برنامه‌ای دارید؟
 
نماینده مردم بیجار به بحث هویت بخشی اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث هویت بخشی به جوانان که آینده سازان این کشور هستند هیچ برنامه‌ای وجود ندارد،‌جوانان ویلان هستند بین وزارت ورزش و جوانان، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، وزارت علوم و یک سری سازمان‌هایی که مجموعه خود دولت هستند، در این ویلانی و سرگردانی هیچ برنامه‌ای وجود ندارد، برخی وقت‌ها برنامه‌ها به سمت و سویی می‌رود اثرات همدیگر را خنثی می‌کنند، این شبیه خون فرهنگی یادمان نرود، شبیه خون فرهنگی هنوز با شکل و شمایل دیگری وجود دارد.  
 
وی تصریح کرد: ولی در این زمینه برنامه‌ای ارائه نشده برای هویت بخشی به جوانان و مبارزه با این شبه خون فرهنگی و نسل سوم و چهارم انقلاب امروز نامحرم عرصه‌های مدیریتی هستند و در این دولت باز این نامحرم بودن برایشان ثابت شده که به آن‌ها عرصه میدان داری نشده است.
 
بیاتیان در پایان اظهار داشت: بحث دیگری که اینجا وجود دارد این است عنوان شده که صالحی امیری که به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی شدند و رای نیاوردند آقای سجادی به وی قول داده که وی را به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب می‌کنند لازم است آقای سجادی این سوال را پاسخ دهند که آیا این معامله را کردند یا خیر هم چنین در ارتباط با برخی آقازاده‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان در سال‌های گذشته دستی بر آتش داشتند و ترس از این است که مدیریت در آینده به دست این خاندان بیفتد که زنگ خطری است که وزارت ورزش و جوانان ما خدای ناکرده عرصه سیاسیون شود و متخصصین در این عرصه جایی را نداشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، دولت ، برنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.