سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا ستوده‌نیا:

ایجاد جاذبه‌های آموزشی راهی برای ترغیب نوجوانان به انس با قرآن است

ستوده‌نیا در برنامه "افق" رادیو قرآن گفت: اگر بخواهی نوجوانان و جوانان با قرآن مانوس شوند باید در روش آموزش به دنبال ایجاد انگیزه و جاذبه های آموزشی باشیم.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, محمدرضا ستوده‌نیا از اساتید برجسته قرآن کریم در برنامه "افق" روز شنبه 18 آبان ماه که با موضوع فعالیت های آموزشی قرآنی در سطح کشور از شبکه رادیویی قرآن پخش شد در ارتباط با آموزش قرآن در سطح کشوربیان داشت: در حوزه آموزش قرآن کریم  به لطف خداوند متعال مراکز بسیاری متکفل آمورش قرائت و مفاهیم قرآن کریم هستند اما هرچقدر که اینکار توسعه یابد باز هم برای فعالیت بیشتر و ارتقای سطح کیفی و کمی در این حوزه فضا وجود دارد که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نتیجه و بررسی فعالیت های انجام شده در این حوزه گفت: برای گسترش و بهبود کیفیت سطح آموزش قرآن کریم در کشور باید بازخوردهای آنچه تا کنون اتفاق افتاده مورد بررسی قرارگیرد و برای بهتر شدن وضعیت آموزش قرآن در کشور و اصلاح الگوی آموزشی با شناسایی نقاط قوت و ضعف به تقویت بخش های درخشان فعالیت های انجام شده و رفع ضعف ها و نواقص بپردازیم و این امر مستلزم مطالعه آمار است تا روند آموزش قرآن در کشور را بررسی کنیم .

صاحب نظر تالیف کتاب های آموزشی قرآن کریم ضمن بیان بخش های مختلف فعالیت های آموزش قرآنی برای نوجوانان به مساله دودستگی مخاطب اشاره داشت و  تصریح کرد: در بخش نوجوانان دو بخش مخاطب وجود دارد, بخشی که در سطح ابتدایی آموزش قرآن است و نوجوانان در روانخوانی قرآن کریم نیز با مشکل روبرو هستند و در مقابل افرادی که به طور تخصصی در بحث قرآنی آموزش دیده اند و در قرائت و مفاهیم کار کرده اند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب  آنچه  که در آموزش کشور باید اتفاق بیفتد این است که بین این دوگروه باید توافق  و سازگاری ایجاد شود و نوجوانانی که هنوز باقرآن  مانوس نیستند در این مسیر گام بردارند.

محمدرضا ستوده نیا این امر را مستلزم ایجاد جاذبه های آموزشی در فعالیت های قرآنی دانست و افزود: برای انس بیشتر نوجوانان با قرآن کریم در بخش آموزش های قرآنی باید جذبه هایی ایجاد کنیم  تا نوجوانان  تمایل به یادگیری داشته باشند و امید که روزی را ببینیم که همه مردم کشور به ویژه جوانان و نوجوانان  برای انس با قرآن فرصتی گذاشته و انگیزه داشته باشند تا از حلاوت آیات الهی بهره مند شوند.

"افق" عنوان برنامه‌ای از گروه اطلاع‌رسانی و امور مجازی رادیو قرآن است که شنبه هر‌هفته ساعت 14:15 به مدت یک‌ساعت به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه رحمانی و اجرای کارشناسی محمدرضا پورمعین  برروی موج  اف ام ردیف 100 مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.