سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفید پوست‌ها بیشتر مواظب خود باشند

یک متخصص پوست گفت: نور آفتاب، کم کاری تیروئید، مصرف سیگار و ناراحتی‌های فکری از عوامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم است.

دکتر حبیب انصارین متخصص پوست و استاد دانشگاه تهران در خصوص علل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم به خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: عوامل ژنتیکی و محیطی گوناگونی در ایجاد این چین و چروک‌ها نقش دارند.

وی تصریح کرد: از عوامل محیطی می‌توان به قرار گرفتن در نور آفتاب، کم کاری تیروئید، چاقی یا لاغری شدید، مصرف سیگار، مسائل روانی و درگیری‌های ذهنی، نحوه خوابیدن و قرار گرفتن سر بر روی بالش اشاره کرد.

خشکی چشم و شستشوی مداوم عامل اصلی خشکی پوست

وی با بیان اینکه شستشوی مداوم و خشکی پوست نیز از جمله عوامل ایجاد چین و چروک است گفت: استفاده از کرم‌های دور چشم چین و چروک‌های اطراف چشم را به طور کامل بر طرف نمی‌کند و توصیه ما مصرف مرطوب کننده‌ها و کرم‌های دور چشم از سنین 26 تا 30 سالگی به منظور پیشگیری از بروز این عارضه است.

وی افزود: افرادی که پوست سفید و چشم‌های روشنی دارند بیشتر از دیگران به این عارضه دچار می‌شوند و بالا رفتن سن یکی از عوامل اجتناب‌ناپذیر و ایجاد این چین و چروک‌هاست که با مصرف کرم‌های دور چشم می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار ، پوست ، چشم ، روشن ، عارضه ، مرطوب ، کرم ، آفتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.