سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

اراضی شیب دار الموت قابلیت کشت زیتون و انار را دارد

رییس مرکز خدمات جهاد کشاورزی رجایی دشت گفت: با توجه به قابلیت کشت محصولات زیتون و انار در اراضی شیب دار منطقه الموت قزوین و به منظور رشد و توسعه این باغات، طرح توسعه آن در دستور کار جهاد کشاورزی قزوین قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ حسین امیرپور خاطرنشان کرد: در همین راستا و از سال گذشته طرح توسعه یک هزار هکتاری باغات زیتون و انار در بخش الموت در دستور کار قرار گرفت که 700 هکتار آن مربوط به بخش الموت غربی و روستای چرشدره به مورد اجرا گذاشته شد.

به گفته وی، اراضی مورد نظر برای اجرای طرح توسعه باغات زیتون و انار مربوط به اراضی ملی و مستثنیات می باشد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در زمین های شیب دار، خاطرنشان کرد: کشت محصول زیتون در اراضی شیب دار تا شیب 30 درصد و انار نیز از شیب 30 تا 70 درصد صورت می پذیرد.

وی، انجام تامین و انتقال آب این طرح را توسط جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: دو خط انتقال با پنج هزار و 200 متر عملیات لوله گذاری، احداث پنج هزار و 200 متر جاده بین مزارع، ایجاد دو حلقه چاده آب دهانه گشاد با هشت گالری شعاعی به میزان 424 متر در بستر رودخانه، دو ایستگاه پمپاژ آب و دو ساختمان نگهبانی در راستای اجرای این طرح به مورد اجرا گذاشته می شود.

به گفته وی، برای بهره برداری از این میزان طرح در دست باغات زیتون و انار به غیر از هزینه های احداث چاه آب، 25 میلیارد ریال از سوی جهاد کشاورزی استان قزوین هزینه می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در مرحله تشکیل تشکل ها و رایزنی یا تعاونی های منطقه برای بهره برداری روستاییان بخش از این طرح هستیم که با تامین اعتبارات مورد نیاز، این طرح به مورد بهره برداری می رسد./س

برچسب ها: اراضی ، الموت ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.