سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خود درمانی ممنوع

یک کارشناس مذهبی گفت: تبلیغات سو دین بر علیه آن، کوتاهی و عمل نکردن برخی از کسانی که متصدی تبلیغ دین هستند و مراجعه نکردن افراد و در گاهی اوقات خود درمانی های آن ها در امور دین باعث دین زدگی می شود.

 حجه الا السلام و المسلمین علی آقا بابا در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دین اسلام به زندگی انسان محتوا و افراد را از سر در گمی نجات می دهد.
 
 وی در ادامه گفت:  دین وعمل به دستورات آن انسان را به سعادت و کمال می رساند و همه ما می دانیم که خداوند متعال انسان  را بدون برنامه نگذاشتند و این عالم با عظمت را با نظم خاص و منظم خلق کرده سات.
 
این کارشناس مذهبی افزود:  مگر می شود که انسان گل سر سبد هستی است که خداوند بزرگ  با آفرینش آن به خود تبریک گفته و را همین گونه راها کند.
 
 بنابر این خداوند با فرستادن رسل و پیامبران و نزول قرآن و دیگر سخنان  های آسمانی برنامه سعادت و هدایت  انسان را مشخص نموده است  
 
وی خاطر نشان کرد: ما باید به دستورات دین که مجموعه ای از باید ها و نبایدها است عمل کنیم و این مسئولیت از گردان ما ساقط است ما موظفیم دین را بشناسیم و آن را به کار گیریم.
 
 آقا بابا در خصوص  اینکه این هیچ نقص و کمبودی ندارد تصریح کرد:  در مجموع  عواملی وجود دارند که باعث می شود افراد به سراغ دین نروند که به آن ها اشاره می نمایم  
 
1-    تبلیغات سو دشمنان دین بر علیه آن جهت رسیدن به مقاصر خودشان  
2-    کوتاهی و یا عمل نکردن به دین توسط برخی از کسانی که متصدیان تبلیغ آن هستند
3-     فعال بودن نفس اماره که همیشه انسان را به بدن می خواند
4-     فعال بودن خوی حیوانی و طبیعت انسان در وجود انسان
5-     فعالیت  گسترده شیطان
6-     عدم اطلاعات صحیح و خوب از دین
7-     دوستان نابات
8-     عدم شناخت بعد انسانی و کمالات آن
9-    فریب خوردن برخی از کشورها که البته ما با خود پیشرفت  ان شا اله ما هم در پیشرفتیم اگر دشمنان بگذارند
10-     قبول این موضوع  که ما در دین داری و دین رانی ضعیف عمل کرده ایم
11-    عدم تحقیق از شبهات و یا سوالات مهمی که در دین برای ما به وجود می آید
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه اصل دین و عمل به دین هیچ نقصی  ندارد مگر  اینکه ما خودمان هم کوتاهی کنیم اظهار کرد:  ما برای هر امری از مسائل پزشکی  و صنعتی،  مهندسی و .. به متخصص آن مراجعه می کنیم ولی متاسفانه در امور دینی به کارشناسان آن مراجعه نمی کنیم و یا کمتر مراجعه می کنیم و در گاهی  اوقات بدون داشتن  اطلاعات کافی و صحیح خودمان  متخصص می شویم.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: درمانی ، ممنوع ، مذهبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.