سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق در جمع خبرنگاران:

دیپلماسی سیاسی و اقتصادی مذاکره‌کنندگان ما با هم پیش می‌رود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: خوشبختانه رویکرد مذاکره‌کنندگان ما به گونه‌‌ای است که حل و فصل مسائل سیاسی را با مسائل اقتصادی با هم پیش می‌برند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "یحیی آل اسحاق" رئیس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی که در مسجد ارک تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون مذاکرات گروه 1+5 با تیم کشورمان،اظهار داشت: دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی اقتصادی ما باید کاملا هماهنگ باشد، به این معنا که بتوانیم از اهرم‌های اقتصادی در راستای اهرم‌های سیاسی و بالعکس استفاده کنیم، هم اکنون اولویت دولت حل و فصل مسائل سیاسی است.
 
وی افزود: اگر مسائل سیاسی را به نحوی که در چارچوب منافع ملی و حیاتی کشور، همچنین رهنمودهای "مقام معظم رهبری" باشد، پیش ببریم، در زیربناهای بالقوه‌ اقتصادی احتمال یک تغییر کلی در فضای اقتصادی کشور ممکن است.
 
رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه مسائل بین‌المللی در موضوعات اقتصادی نقش دارد، تصریح کرد: خوشبختانه رویکرد مذاکره‌کنندگان ما به گونه‌‌ای است که حل و فصل مسائل سیاسی را با مسائل اقتصادی با هم پیش می‌برند به طوریکه هر حرکتی در رابطه با یک موافقت‌نامه، یک اقدام هم در زمینه تحریم‌ها و مسائل اقتصادی انجام می‌شود.
 
وی درباره شخصیت مرحوم عسگراولادی گفت: مرحوم عسگر اولادی عنوان الگو برای نظام جمهوری اسلامی مطرح بودند و از امروز به بعد نیز باز هم در اذهان خواهد بود.
 
آل اسحاق افزود: وی شخصیتی جامع و سیاستمداری متدین بود، به اخلاق توجه زیادی داشت و شخصیتی جامع‌نگر بود که در عین توجه به کلان، به جزئیات نیز توجه داشت.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تمام حرکات و کار مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در جهت نظام اسلامی قرار داشت، خاطرنشان کرد: وی در همه زمینه‌ها یک الگو است، بنابراین باید سعی کرد با بیان اخلاقیات این مرحوم، فضایی درست کرد که به جای اینکه رفتن ایشان ضایعه باشد، زاینده باشد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به رفتار  آقای متکی احساس می‌شود که ایشان نسبت به جبهه پیروان گله‌مندی‌هایی را دارند، گفت:آقای متکی هیچ دلخوری ندارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آل ، اسحاق ، گرامی ، داشت ، عسگر ، اولادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.