سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین دلیل برگزاری همایش خون کودکان؛

بررسی بروز بیش از 2 هزار مورد جدید "سرطان" در کودکان

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان گفت: بروز بيش از 2 هزار مورد جديد سرطان در كودكان در هر سال خود دليل مهمی برای برگزاری همایش انجمن خون و سرطان خون کودکان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر حسن ابوالقاسمي؛ رئيس انجمن خون و سرطان كودكان ايران و رئیس همایش گفت:امروزه پيشرفت های زیادی در حوزه علوم پزشكي و به خصوص علوم پايه باعث شده ه كه تحول بزرگ در نتايج درماني حاصل شود. بيماريهاي هماتولوژي ارثي و اكتسابي كه در كشور ما از شيوع نسبي برخوردارند.. شيوع بيماري تالاسمي و بيماريهاي هموليتيك و اختلالات خونريزي دهنده ارثي و اكتسابي موجب گرديده تا تعداد قابل توجهي ازهمكاران بخش هاي مهمي از وقت خود را صرف مديريت و درمان اين بيماريها نمايند.

وی با بیان این که بروز بيش از دو هزار مورد جديد سرطان در كودكان در هر سال خود دليل ديگري بر لزوم توجه كافي به رشته خون و سرطان كودكان است افزود:یكي از اقداماتي كه ضروري است تا همكاران به طور جدي با تازه های درمان این حوزه در همایشها اشنا شوند که هشتمين همايش بزرگ انجمن را تحت عنوان «چالش هاي درمان در بيماريهاي هماتولوژي و انكولوژي با تاكيد بر
اقدامات حمايتي برگزار می شود.

ابوالقاسمی تاکید کرد:. در اين همايش سعي خواهد شد موضوعات مختلف هماتولوژي كودكان به خصوص مواردي كه حاصل تحقيقات همكاران است مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد. همچنين تعدادي از همكاران فرصت خواهند داشت كه به عنوان سخنران اصلي مباحثي را به عنوان سخنران اصلي ارائه نمايند.

وی در خصوص محورهای این کنگره عنوان کرد: سندروم هاي نارسايي مغز استخوان و سندرم ميلوديسپلازي،.كم خوني ها و درمان هاي آهن زدايي لوسمي و لنفوم ها، اختلالات انعقادي و ترومبوز، انتقال خون، سيتوژنوتيك و تشخيص مولكولي بيماريهاي ذخيره ايي، پيوند مغز استخوان و بهبود كيفيت زندگي در اختلالات خوني است.

رئیس کنگره با اشاره به این که این کنگره دارای امتیاز بازاموزی برای شرکت کنندگان است تصریح کرد:اخرین مهلت ارسال مقالات ۳۰ اذر است و کنگره ۲۳ تا ۲۵ بهمن در بندر عباس برگزار میشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.