سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

افزایش 300 تا 400 درصدی قیمت تجهیزات رادیولوژی مشکل ساز شده است

عضو انجمن رادیولوژی کرمانشاه با بیان اینکه 99 درصد وسایل و تجهیزات رادیولوژی وارداتی است، افزایش 300 تا 400 درصدی قیمت خرید این وسایل را موجب به وجود آوردن مشکلاتی برای رادیولوژیست ها عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ابوالقاسم نظری گفت: در حال حاضر علاوه بر کاربرد این علم در تشخیص برخی بیماریها از آن برای از بین بردن برخی تومورها و نیز تکه برداری از تومورها بدون جراحی بیمار استفاده می شود.

وی افزود: همچنین برای گشاد کردن عروقی که تنگی دارند نیز در برخی موارد از علم رادیولوژی استفاده می شود.

این متخصص رادیولوژی، MRI، سی تی اسکن، رادیولوژی معمولی، ماموگرافی، رادیولوژی فک و دندان و نیز سونوگرافی را زیرمجموعه های علم رادیولوژی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر همه این موارد توسط یک متخصص رادیولوژی قابل انجام است.

نظری در ادامهبا بیان اینکه اشعه ایکس به کار برده شده در رادیولوژی نباید بیش از حد مجاز به بدن یک بیمار تابانده شود، گفت: در حال حاضر میزان اشعه تابیده شده به بدن بیمار توسط یک فرمول خاص سنجیده شده و در صورت عدم افزایش آن از حد مجاز، به بیمار اجازه انجام رادیولوژی مجدد داده می شود.

نظری افزود: در صورتی که اشعه تابیده شده بیش از حد مجاز باشد فرد باید به مکان دیگری برای مدتی منتقل شود تا زمانی که دوباره اجازه پیدا کند با اشعه ایکس برخورد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شغل رادیولوژی جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود، اظهار داشت: کارمندان بخش رادیولوژی در حال حاضر با 20 سال کار بازنشسته شده و حقوق سختی کار خود را دریافت می کنند.

نظری در ادامه در خصوص مشکلات رادیولوژیست ها خاطر نشان کرد: نزدیک به 99 درصد دستگاه ها و وسایل به کار برده شده در رادیولوژی وارداتی هستند که در حال حاضر با توجه به افزایش سه تا پنج برابری قیمت ارز این وسایل با افزایش 300 تا 400 درصدی قیمت خریداری می شوند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.