سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازیار حسینی در مراسم افتتاح پل های ارتباطی شهید باکری؛

اتصال بزرگراه حکیم، همت، نیایش به بزرگراه شهید باکری / طراحی این پروژه یک موفقیت برای جامعه مهندسی ایران است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت:با بهره برداری از این پروژه بزرگراه های اصلی غربی و شرقی تهران به بزرگراه شهید باکری متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مازیار حسینی در مراسم افتتاح پل های ارتباطی شهید باکری به آزاد راه تهران- کرج افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم شهر تهران امروز به بهره برداری می رسد که با افتتاح برقراری اتصال بزرگراه شهید باکری با آزاد راه تهران - کرج تکمیل می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در این پروژه دو پل جهتی با طول 2.7 کیلومتر به بهره برداری می رسد که شاید این طول در مقیاس کارهایی که انجام شده بزرگ نباشد اما این مژده را به هموطنان می دهیم که این طرح یکی از پل های خاص در منطقه و کم نظیر در دنیا است.

وی ادامه داد: در این پروژه ما سه معارض عمده داشتیم شامل عبور از روی کانال میان رود، خط 5 مترو که یک خط رو زمینی است و کابل برق آن موانع جدی در سر راه این پروژه بود و همچنین آزاد راه تهران -کرج با ترافیک شبانه روزی آن که در تمام روزهای سال آرامش ندارد.

وی افزود: در همین راستا در ابتدا با تلاش ویژه ابتدا یک پل 96 متری به عنوان بزرگترین دهانه این طرح تعبیه شد که با توجه به جهت آزاد راه تهران کرج که شرقی -غربی است و بزرگراه شهید باکری که شمالی به جنوبی است می بایست یک قوس 90 درجه برای آن طراحی می شد.

حسینی در ادامه بیان داشت: این طراحی بسیار کم نظیر است چرا که دهانه های 50 و 60 متر به بالا از سیستم معلق و نگهداری کابل نگهداری می شود اما در این پروژه به لحاظ فنی این امکان وجود نداشت و این یک موفقیت برای جامعه مهندسی ایران است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران اظهار داشت: این پل با توجه به 4 پل موجود در این مکان و ترازهای مختلف ارتفاعی آنها زیبایی خاصی را می دهد و همچنین با بهره برداری از این طرح یک تعریف جدید برای ورودی غرب تهران انجام خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: بزرگراه شهید باکری 7 تقاطع عرضی دارد و با بهره برداری آن به بزرگراه حکیم، همت و نیایش متصل می شویم و در واقع به بزرگراههای اصلی شرقی -غربی  متصل خواهیم شد که این پروژه بالغ بر 25 میلیارد تومان به جز هزینه های تملک و بیش از 2 سال زمان برده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: باکری ، بزرگراه ، افتتاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.