سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه سرمايه داران به اينده اي بهتر /"شاخص کل"تا يک قدمي 77 هزار واحدي

رشد يک هزارو 92 واحدي شاخص کل و تلاش براي رسيدن به قله ي 77 هزار واحدي بيانگر اميدواري و نگاه مثبت سرمايه گذاران به اينده ي بهتر بازار سرمايه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امروز 18 ابان ماه، تالار شيشه اي در اولين روز معاملات خود بازده ي بيش از 100 درصدي را نصيب سهامداران کرد.بطوريکه امروز شاهد بروز هيجان زياد در عرضه و تقاضا  بود و بازار با فشاري سنگين در برخي از نمادها چون گروه بانکي و پتروشيمي  روبرو شد. اما در پايان مقتدرانه با 1090 واحد رشد به کار خود پايان داد.

اين گزارش حاکي از ان است که ، سازمان بورس و اوراق بهادار روز شنبه مجوز فعالیت دوازدهمین سبدگردان را در بازار سرمایه صادر کرد .سبدگردان ها شرکت‌هایی هستند که در قالب قراردادی مشخص و به‌ منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌گذار معین تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، به نام سرمایه‌گذار می‌ کنند بنا براين شرکت سرمایه گذاری نیکی گستر، مجوز سبدگردانی خود را از سازمان بورس دریافت کرد تا به زودی فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند. 

از جمله اتفاقات امروز بازار مي توان به باز گشايي نماد حکشتي اشاره کرد که اين نماد کشف قيمت نشد.

شاخص کل با رشد 1090 واحدي به عدد 76 هزارو 959 واحد،شاخص صنعت با رشد 749 واحدي به عدد 65 هزارو 400 واحد،شاخص بازار اول با رشد 779 واحدي به عدد 56 هزارو 916 واحد و شاخص بازار دوم با رشد 226 واحدي به عدد 149 هزارو 386 واحد رسيد.

بيشترين تاثير را در بازار امروز ليدر بازار نماد شرکت پتروشيمي خليج فارس،س.نفت و گاز و پتروشيمي تامين و مخابرات ايران داشتند.

و پالايش نفت بندرعباس و پالايش نفت اصفهان نيز بيشترين افت را داشتند.

پالايش نفت بندرعباس،س.نفت و گاز و پتروشيمي تامين و بانک صادرات ايران از نمادهاي پر بيننده و س.نفت و گاز و پتروشيمي تامين،بانک ملت و بانک صادرات ايران بيشترين حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

شايان ذکر است که ارزش معاملات امروز به 448 ميليارد تومان رسيد .
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.