سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

اجرایی شدن طرح ملی اصلاح نژاد برای 38میلیون واحد دامی کشور

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، از اجرای طرح ملی برای اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی بیش از 38میلیون واحد دام در دامداریهای کشور خبر داد.

سیداحمد رضا سیدعلیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: از این تعداد تاکنون بیش از 8 میلیون راس گاو با نژادهای صنعتی " هولشتاین وسیمینتال" و برخی نژادهای ایرانی تاکنون بومی شده است.

وی افزود: حدود 5/2 میلیون راس گاو در برنامه ملی اصلاح نژاد قرار دارد.

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، هدف اصلی در اجرای طرح ملی اصلاح نژاد دام را در راستای تدوین برنامه بلند مدت تا سال 1404 برای افزایش بهره بری شیر وگوشت مورد نیاز کشور اعلام کرد.

سیدعلیان تصریح کرد: هم اکنون سالانه 11میلیون تن شیر کشور تولید می شود که این میزان تا سال1404 با برنامه در حال اجرا باید رشد سالانه حدود 5 تا 8درصدی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح تولید سالانه گوشت کشور به یک میلیون و100هزارتن هدف گذاری شده است.

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، ادامه داد: همسو با این طرح، برای گله های بز وگاومیش نیز برنامه افزایش بهره وری و راندمان کاری نیز در برخی استانهای کشور در حال اجرا است.

سیدعلیان ، اصلاح نژادهای سنتی دام و روی آوردن دامداران به نژادهایی با راندمان بالا و بهره وری مطلوب را از هدف گذاری مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور بیان وخاطرنشان کرد: بومی شدن نژادهای " هولشتاین وسیمینتال" در ایران باعث صرفه جویی های بالایی در خروج ارز از کشور خواهد شد./س

برچسب ها: واحد ، دامی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.