سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تازه‌های نشر؛

"ناگهان دریا" به چاپ دوم رسید

کتاب "ناگهان دریا" اثر "رضا اسماعیلی" در انتشارات "تجلی مهر" به چاپ دوم رسید.

رضا اسماعیلی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه  ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه شعر عاشورایی با عنوان "ناگهان دریا" توسط انتشارات "تجلی مهر" به چاپ دوم رسید و علاوه بر آن نیز کتاب "ناگهان دریا" تقدیم به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کردم.

وی افزود: کتاب "ناگهان دریا" در قالب‌های غزل، سپید و همچنین یک ترکیب بند عاشورایی سروده شده و مجموعه شعر دیگری متجاوز از 90 رباعی درباره قیام حسینی و حماسه کربلا در دست چاپ دارم.

رضا اسماعیلی ادامه داد: مجموعه رباعی‌هایم به اباعبدالله الحسین تقدیم شده است در این رباعی ها سعی شده به آسیب‌های ادبیات آیینی به زبان ادبی بپردازم و جامعه را متوجه اشکالات ادبیات آیینی کنم.

این شاعر با اشاره به کارگیری تعابیر سخیف توسط برخی مداحان در اشعارشان بیان کرد: در واقع رباعی‌هایم در رابطه با تعابیر سخیف برخی مداحان است و هدف از نبوت پیامبر اکرم توسط ایشان احیای مکارم اخلاقی بیان شد.

وی با اشاره به بیان اهداف حسینی تصریح کرد: در صورتیکه شاعران خواستار به کارگیری اهداف حسینی در شعرشان باشند باید به این اهداف توجه کنند. هنگامیکه تعابیر سخیفی را در شعر در تقابل با کرامت انسانی به کار می‌بریم در جهت مخالف اهداف حسینی حرکت می‌کنیم.

اسماعیلی عنوان کرد: امام حسین (ع) هم راضی نیست ما اینگونه تعابیر سخیف را در شعر به کار می‌بریم به همین جهت آسیب شناسی این تعابیر را در قالب رباعی بیان کردم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریا ، نشر ، تازه ، انتشارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.