سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس شغلي باعث دل زدگي از کار مي شود

يک روانشناس گفت: استرس شغلي شديد و محيط کار نامناسب، تخريب کننده و تشديد کننده بيماري هاست.

 حسيني قمي درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: هر نوع شغل و حرفه اي مقداري تنش و اضطراب با خود به همراه دارد و اشخاص با آمادگي جسمي و ذهني لازم مي توانند بيش ترين توان خود را به کار گيرند تا به موفقيت و پيشرفت مربوط به حرفه ي خود برسد.
 
وي در ادامه تصريح کرد: در صورتي که شخص ظرفيت کافي پذيرش استرس را نداشته باشد تحريک کننده و عامل بسياري از بيماري هاي روحي وخيمي خواهد شد . شخصي که تحت چنين شرايطي قرار دارد به تدريج علائم افسردگي و خستگي را در خود نشان مي دهد و به اين باور مي رسد که ناتوان است و کاري از دستش ساخته نيست و اصلا ياد مي گيرد که ناتوان و درمانده باشد.

اين استاد روانشناس با اشاره به اين که هر شخصي اعم از پزشک، مدير شرکت، معلم، کارگر، منشي دفتر يا تاجر و . . . ممکن است دچار استرس شغلي شود تصريح کرد: بهتر است در انتخاب شغل يا فراهم کردن زمينه اي که بتواند از اضطراب ما کم کند مانند ورزش، شرکت در جلسات گفتگو درماني يا قدم زدن يا گوش دادن آهنگ هاي شاد و هر فعاليتي که باعث از بين رفتن استرس ما مي شود بر اين شرايط غلبه کرد و بايد ياد آور شد بي توجهي به نيروي انساني و عدم تامين بهداشت جسماني و رواني و شغلي مي تواند خسارت جبران ناپذيري براي جامعه و اقتصاد داشته باشد و فضاي دل زدگي از کار و فرسودگي رواني جامعه را در پي داشته باشد که باعث از دست رفتن سرمايه هاي انساني آن جامعه خواهد شد.
انتهای پیام/ 
 

برچسب ها: شغل ، حرفه ، اضطراب ، روانشناس ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.