سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

نرخ بیکاری در استان اردبیل ۱۷ درصد است

جانشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ طبیعی بیکاری برای یک جامعه ۷ الی ۸ درصد است، گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل ۱۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور افزود: ما باید مسئله بیکاری را در 3 سطح جهانی، ملی و استانی بررسی کنیم؛ از آنجایی که کشور ما عضوی از جامعه جهانی است از بحران بیکاری که هم اکنون در سطح دنیا وجود دارد متاثر است و وقتی که رکود و بیکاری در جهان بیداد می کند طبیعی است که در سطح ملی درصدی برای نرخ بیکاری ما سایه افکند.

وی افزود: نرخ بیکاری در استان اردبیل 17 درصد است و از آن جایی که در سطح بین المللی هنوز با نرخ طبیعی فاصله داریم و کم کردن این فاصله نیازمند همدلی و همکاری همه مسئولان و خود مردم است تا بتوانیم این مشکل را به طور جدی در استان مرتفع کنیم.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار باشد مشکل بیکاری جوانان را مرتفع نماییم در وهله اول نیازمند تحول فکری و فرهنگی در ارتباط با تعریف اشتغال هستیم. جوانان باید دقت داشته باشند که در تعریف شغل به دنبال پوزیشن و شغل دولتی نباشند چراکه این شغل برای عده ای محدود می تواند محقق شود.

حقیقت پور تصریح کرد: تحقق شغل دولتی برای همه جوانان خارج از ظرفیت دستگاه های اجرایی کشور است و در این خصوص جوانان می توانند در بخش خصوصی که همان مزایای بیمه، حقوق، شغل، خدمات و بازنشستگی شغل دولتی را به همراه دارد، مشغول فعالیت شوند.

وی اضافه کرد: در قسمت دوم باید این معضل را در سطح ملی فعال کنیم چراکه در حال حاضر قسمت عمده بودجه و پروژه های عمرانی کشور به دلیل نبود اعتبار راکد است و چنانکه در اینده دولت و مجلس با همکاری یکدیگر راهکاری برای فعالسازی بودجه راکد عمرانی اندیشه کنند برای رقمی نزدیک به 3 میلیون جوان ایرانی اشتغال ایجاد می شود/س.



برچسب ها: اردبیل ، درصد ، نرخ ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.