سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

۶۰۰ نفر از جوانان استان اردبیل در پروژه پتروشیمی مشغول به کار می شوند

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل پتروشیمی اردبیل، برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از جوانان استان اشتغال ایجاد می شود.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود : طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی، شرکت و موسساتی که بیش از 20 درصد سهام دولتی داشته باشند حق استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را ندارند و نمایندگان استان طبق جلساتی که با دیوان محاسبات و سازمان بازرسی داشته اند، پتروشیمی اردبیل را موظف به رد سهام بیش از 20 درصد بانک ملی ایران کردیم.

وی تصریح کرد: با پافشاری هایی که بر صندوق توسعه ملی به خاطر اصلاح سهام پتروشیمی انجام دادیم، توانستیم نامه معرفی 545 میلیون دلاری صندوق را به بانک دریافت کنیم.

جانشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از آنجایی که تامین و کارگذاری این مبلغ توسط یک بانک قابل تحقق نیست و تشکیل کنسرسیوم بانکی لازم به نظر می رسید، افزود: با پیگیری های صورت گرفته قرار شد 150 میلیون دلار توسط بانک توسعه صادرات، 200 میلیون دلار توسط بانک رفاه و بقیه آن به وسیله بانک صادرات یا بانک ملی تامین شود و هم اکنون نیز نامه برخورداری تسهیلات از صندوق، در بانک ملی ایران به نام پتروشیمی اردبیل ثبت شده است.

حقیقت پور خاطر نشان کرد: دراین پروژه برای 500تا 600 نفر از جوانان استان اشتغال ایجاد می شود و تا آنجایی که متخصصان بومی جوابگوی نیازهای نیروی انسانی این پروژه باشند، از نیروهای بومی استفاده می کنیم/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.