سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

250 هکتار باغات میوه گرمی توسعه یافته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: در سال زراعی جاری 250 هکتار به وسعت باغات میوه شهرستان گرمی افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ نورالدین شارعی ‌اظهار داشت:‌ در شهرستان گرمی استعداد کافی برای رونق باغداری وجود دارد و این به دلیل قرار گرفتن اراضی کشاورزی در کنار رودخانه‌هاست.

وی مجموع مساحت باغ‌های مثمر و غیر مثمر این شهرستان را بالغ بر دو هزار و 428 هکتار اعلام کرد و افزود: امکان عرضه محصولات به سایر نقاط کشور و همچنین کشور آذربایجان به دلیل مرزی بودن منطقه و حمایت دولت و ارائه تسهیلات به باغداران وجود دارد که این خود به رونق باغداری در این شهرستان مرزی کمک می‌کند.

شارعی در مورد وضعیت باغات این شهرستان یادآور شد: 50 درصد باغات مثمر این شهرستان در حال حاضر نهال و غیر بارور هستند و براساس نتایج مطالعات باغبانی صورت گرفته، باغات شهرستان گرمی قابلیت توسعه تا شش هزار و 200 هکتار را از منابع آبی موجود دارند.

وی ادامه داد: میزان افزایش باغات شهرستان در سال زراعی گذشته 250 هکتار بود و حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد این باغات اختصاص یافته و جذب شده است که در این زمینه 71 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی افزود: بیشترین میزان سطح زیر کشت محصولات باغی در گرمی به ترتیب گردو با 754 هکتار، شلیل با 341 هکتار و سیب با 221 هکتار است.

شارعی مجموعه تولیدات منطقه گرمی را 10 هزار و 413 تن انواع محصولات سردرختی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ محصولات سیب، شلیل،‌ هلو و انار چهار محصولی هستند که بیشترین تولید را در این شهرستان شامل می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ برای تغذیه باغات در سال زراعی گذشته 50 تن انواع کود شیمیایی و زیستی برای مبارزه با آفات و امراض باغی در بین باغداران توزیع شده است/س.

برچسب ها: گرمی ، توسعه ، باغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.