سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون ؛

افزایش 79 درصدی شمار قربانيان نيروهاي افغان

وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعلام کرد شمار قربانيان نيروهاي افغاني در ماههاي اصلي درگيري در سال 2013 به ميزان 79 درصد افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، بررسي اطلاعاتي که پنتاگون در گزارش خود به کنگره آورده است نشان مي‌دهد شمار قربانيان نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي -ناتو- نيز در دوره آوريل تا سپتامبر به ميزان 59 درصد کاهش يافته است.  

با وجود افزايش کشته شدن نيروهاي افغاني و ميزان بالاي فرسايش در ارتش افغانستان ، اين گزارش تا حدود زيادي براي نيروهاي امنيت ملي افغانستان خوش بين بوده است.  

در اين گزارش آمده است اين نيروها توانمندي خود را در حفظ دستاوردهايي که به سختي از زمان جنگ 12 سال گذشته تا خروج نيروهاي ناتو از خطوط درگيري به دست آمده است ، ثابت کرده اند. 

 اين گزارش همچنين هشدار مي‌دهد بدون ادامه حمايت بين المللي پس از پايان ماموريت رزمي ناتو در پايان سال 2014 ، نيروهاي افغاني در معرض خطر قرار خواهند گرفت.  

در اين گزارش آمده است : اگر کمکهاي جامعه بين المللي و کمکهاي ناتو ادامه نيابد توان نيروهاي امنيت ملي افغانستان براي پايداري پس از سال 2014 در معرض خطر قرار خواهد گرفت. اما با اين کمکها نيروهاي امنيت ملي افغانستان در مسير درست براي دستيابي به توانمندي به منظور چيرگي بر طالبان باقي خواهد ماند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.