سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

پیمانکاران بومی در اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری زنجان قرار دارند

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پیمانکاران بومی در اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری زنجان قرار دارند.

سید جمال موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان با اولویت واگذاری به پیمانکاران بومی واگذار می‌شود.

وی ضمن تاکید بر واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بومی، اظهار داشت: به کارگیری پیمانکاران بومی اولویت و دارای مزیت زیادی است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به مزیت استفاده از پیمانکاران بومی اشاره کرد و گفت: پیمانکاران بومی در دسترس هستند و این یک مزیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دسترسی به پیمانکاران بومی راحت‌تر است، افزود: در سطح استان پیمانکاران بومی مناسبی وجود دارد.

موسوی به اهمیت حوزه‌های آبخیز در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های مناسبی در خصوص حوزه‌های آبخیز استان تدوین شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به سه حوزه آبی زنجانرود، قلعه چایی و قزل‌اوزن اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای ساماندهی این سه حوزه آبی انجام شده است.

وی حفظ و حراست از منابع طبیعی و آبخیز را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی وجود داشته باشد.

موسوی فرهنگ‌سازی را در حفظ منابع طبیعی و آبخیز یادآور شد و اظهار داشت: باید نسبت به موضوع فرهنگ‌سازی در سطح استان تلاش بیشتری شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام برنامه‌های بلند مدت برای حوزه آبخیز را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برنامه‌های بلند مدت برای رسیدن به اهداف این حوزه مهم است.

وی پایدار بودن اقدامات و فعالیت را نیز یادآور شد و تاکید کرد: باید توسعه به صورت پایدار انجام شود.

موسوی توجه به محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به موضوعات زیست محیطی و حفظ و نگهداری آن توجه ویژه کرد.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به پارک‌های آبخیز اشاره و خاطرنشان کرد: اندیشه احداث پارک‌های آبخیز و یا انجام عملیات آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهری از سال 1373 در استان مطرح و مورد مطالعه و اجرا قرارگرفته است.

وی ادامه داد: آبخیزهای شهری عرصه‌های مجاور و یا در بر گیرنده شهرها هستند که اجرای انواع اقدامات آبخیزداری در آنها آثار مهمی دارد.

موسوی در پایان اظهار داشت: کنترل سیل و هرز آب در بالادست شهر و استفاده بهینه از آن‌ها از جمله این آثار مهم است./ج1

برچسب ها: زنجان ، سیل ، ابخیز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.