سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوي تلفني با بی‌بی‌سی؛

مايکل مان: گفتگوها شنبه مسيري تازه را مي‌پيمايد/ بدنبال يک معامله خوب هستيم

"مايک مان" سخنگوي اشتون در گفتگوي تلفني با بی‌بی‌سی گفت با وجود علامت‌هاي مثبت و اميدوار کننده، ما به دنبال توافقي خوب هستيم و نمي‌خواهيم شتاب‌زده عمل کنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مان سخنگوی اشتون در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت در حال حاضر، چهار نفر از شش نفر وزراي امور خارجه براي گفتگوها حضور دارند و فردا (شنبه) نيز دو وزير باقيمانده يعني وزراي خارجه چين و روسيه نيز حاضر خواهند بود. 

وي ادامه داد اين گفتگوها شنبه مسيري تازه را مي‌پيمايد. 

وی افزود: در حال حاضر کاترين اشتون اين گفتگوها را به نمايندگي از شش کشور دنبال مي کند و اکنون بايد مسير ديپلماتيک نيز در کنار مسير فني آن دنبال شود. کارشناسان فني و ديپلماتيک صحبت هاي خود را کرده اند و اميدواريم که حضور وزراي امور خارجه بتواند باعث پيشرفت بيشتري شود. برعکس دولت قبلي ايران که ما به هيچ جايي نرسيده بوديم ، اکنون بحث هاي گسترده اي در امور فني دنبال مي شود. 

مان تصريح کرد در آخرين بار از اين گفتگوها، به صورت واقعي مسائل فني را بررسي کرديم و صداهاي مثبتي نيز ديروز شنيده شد. اين را نيز بايد در نظر داشت که هيچ کس، چيزي را ناديده نمي گيرد و بايد توافقي به دست آيد که جاي شبهه اي ندارد و براي جامعه جهاني نيز قابل راستي آزمايي باشد که ايران به دنبال برنامه تسليحاتي نيست و برنامه اتمي اين کشور فقط جنبه صلح آميز دارد. از اين رو ايران بايد برخي کارها را انجام دهد.

وي تصريح کرد آنان بايد اين کارها را به سرعت انجام دهند ولي در عين حال، ما به دنبال يک معامله خوب هستيم و نمي خواهيم شتاب زده عمل کنيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.