سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

لزوم ارائه الگوهای غنی ملی و مذهبی به کودکان

یک کارشناس مسائل دینی و آموزشی بر لزوم ارائه الگوهای غنی ملی و مذهبی به کودکان تاکید کرد.

حجت ‏الاسلام کاظم فاتح‏ دماوندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: متأسفانه اکنون الگوهای کودکان ما شخصیت ‏های کارتونی خارجی هستند.

وی ادامه داد: اما اگر الگوی کودک حضرت ابوالفضل (ع) یا حضرت قاسم (ع) باشد، منش و کردار این بزرگواران را یاد خواهد گرفت.

فاتح ‏دماوندی افزود: متأسفانه اکنون چهره دانشجو و دانش ‏آموز بسیار تغییر کرده و در بسیاری از موارد ما چهره‏ای اسلامی را بین این قشرها نمی‏ بینیم.

این کارشناس مسائل دینی و تربیتی اضافه کرد:یک کارشناس مسائل دینی و آموزشی با بیان اینکه درست است که هر کس چهره یک مؤمن و معتقد را نداشته باشد دلیل بر مشکلات عمیق اعتقادی در وی نیست، افزود: تیپ و ظاهر فرد بخشی از روحیات و اعتقادات وی را نشان می ‏دهد.

وی ادامه داد: اگر والدین معتقد و مؤمن با رفتار و نه صرفا گفتار، الگوی فرزندان خود باشند، مسلما خروجی این‏گونه خانواده‏ ها افرادی غیر معتقد یا دارای اعتقاد ضعیف نخواهند بود.

فاتح ‏دماوندی با تأکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را به دست خدا و خانه خدا بسپارند، افزود: کانون‏ های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری برنامه‏ های متنوع مذهبی و فرهنگی، بهترین مکان برای تقویت اعتقادات کودکان و نوجوانان هستند.

کارشناس مسائل دینی و آموزشی افزود: سعی کنیم محبت اهل بیت (ع) را در دل کودکان خود زیاد و آنان را با خصوصیات والای فردی این بزرگواران آشنا کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفت ‏های علمی گسترده در جامعه و مقام‏های بالا در المپیادهای علمی در جهان توسط کودکان همین مرز و بوم به دست آمده است.

فاتح ‏دماوندی تصریح کرد: آفرینش الگوهای علمی مناسب در بین اقوام و آشنایان، البته با رعایت عدم مقایسه نادرست، آنان را به افرادی موفق تبدیل خواهد کرد/س.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.